Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://hdl.handle.net/11452/11316
Başlık: | Tuvalet eğitimi ile ilgili güncel yaklaşımlar ve hemşirelik uygulamaları |
Diğer Başlıklar: | Current approaches and nursing practice related to toilet training |
Yazarlar: | Boyraz, Göknil Yıldız, Dilek Fidancı, Berna Eren |
Anahtar kelimeler: | Tuvalet eğitimi Yöntem Hemşirelik Toilet training Method Nursing |
Yayın Tarihi: | 2018 |
Yayıncı: | Uludağ Üniversitesi |
Atıf: | Boyraz, G. vd. (2018). "Tuvalet eğitimi ile ilgili güncel yaklaşımlar ve hemşirelik uygulamaları". Güncel Pediatri, 16(2), 247-260. |
Özet: | Tuvalet eğitimi, küçük çocukları olan aileleri etkileyen gelişimsel bir görevdir. Sağlıklı çocukların büyük çoğunluğu 18-24 ay arasında, mesane ve bağırsak sfinkterlerinin fiziksel kontrol yeteneğinin kazanılması nedeniyle tuvalet eğitimine başlanması için hazırdır. Sağlıklı çocuklar tuvalet eğitimini tıbbi uygulama gerektirmeden kazanmaktadır. Çeşitli tuvalet eğitimi yöntemleri bulunmaktadır. Psikolojik olgunluk, çevresel uyarılara cevap ve anlama yeteneği ile hazır oluşluk için içsel motivasyonun değerlendirildiği Brazelton’un çocuk merkezli yaklaşımı en sık kullanılan yöntemdir. Her aile ve çocuk eşsizdir, tuvalet eğitimine başlamak için ideal zaman ve eğitim yöntemleri birbirinden farklıdır. Ailelerin bu konuda uygun rehberliğe ihtiyaçları olmaktadır. Pediatri hemşireleri aileleri tuvalet eğitimi hakkında eğitecek en uygun kişilerdir. Yaşamın ilk yıllarında sık olan sağlık kontrolleri esnasında pediatri hemşireleri çocuğun mizacını, ailenin baş etme yeteneğini, çocuk yetiştirme yöntemlerini değerlendirebilir. Böylece her çocuk ve aile için bireysel tuvalet eğitimi teknikleri hakkında eğitim ve rehberlik verebilir. Bu derlemede, tuvalet eğitim yöntemleri, çocukların tuvalet eğitimine hazır oluşluk işaretleri, eğitim uygulama basamakları ve hemşirelik uygulamaları incelenmiştir. Toilet training is a developmental task that affects families with toddler. The vast majority of healthy children are ready to begin toilet training between 18-24 months due to the ability to gain physical control of the bladder and bowel sphincters. Healthy children acquire toilet training without the need for the medical application. There are various methods of toilet training. Brazelton’s child-centered approach that evaluates psychological maturity, being ready to answer to environmental stimuli and skills to understand and intrinsic motivation to be ready, is the most common method. Each family and child is unique and the ideal time to begin toilet training and training methods are different from each other. Families need proper guidance about toilet training. Pediatric nurses are the most appropriate people to educate parents about toilet training. During frequent health visits in the first year of life, pediatric nurse can assess the child's temperament, the family's coping ability and the child-rearing techniques. So they can give individual guidance about toilet training techniques for each child and family. In this review, toilet training methods, children 's signs of readiness to toilet training, training application steps and nursing applications are examined. |
URI: | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/518489 http://hdl.handle.net/11452/11316 |
ISSN: | 1304-9054 1308-6308 |
Koleksiyonlarda Görünür: | 2018 Cilt 16 Sayı 2 |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
16_2_21.pdf | 768.07 kB | Adobe PDF | Göster/Aç |
Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License