Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/9697
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBerkay, Fügen-
dc.contributor.authorÇolak, Nevin-
dc.date.accessioned2020-03-03T06:51:27Z-
dc.date.available2020-03-03T06:51:27Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationÇolak, N. (2006). Eğitim sosyolojisi bakımından dershaneler ve eğitim: Üniversite sınavına hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinin sosyo-kültürel durum analizleri; Bursa örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/9697-
dc.description.abstractHemen hemen her alanda ve diyalogda karşımıza çıkan, tüm iyi ve doğru şeylerinin olduğu gibi her yanlış ya da problemli unsurların da çıkış noktası olarak gösterilen “eğitim”, kişilerarası ilişkileri geliştirmesi bakımından sosyal, aynı zamanda her kişinin özel vasıflarını geliştirdiği için bireysel unsurlar taşıyan ömür boyu süren kurumsal olan bir etkinliktir. Ülkemizde 1960’lı yılların başında uygulamaya konulan üniversiteye giriş sınavı, şimdilerde eğitim sisteminin kaçınılmaz bir parçası olan dershaneleri de beraberinde getirmiştir, Öğrencilerimiz sınav merkezli eğitim sisteminin bir parçası durumuna gelmiştir. Ancak sınav odaklı öğrencilerimiz, sınavın baskısını derinden hissetmekte ve bu baskı öğrencilerin hem kişisel hem de sosyal gelişimlerini çoğu zaman olumsuz şekilde etkilemektedir. Sınavlara tabi olan gençler bunu çoğunlukla bir ölüm kalım savaşı olarak görmekte hatta sınavları kişilik testleri olarak algılamaktadırlar. Aslında böyle algılamalara neden olan kendi bakış açıları mı yoksa aile ve çevrelerinin bakış açıları mı olduğu tartışmalıdır. Gerek aileler gerekse dershaneler, gençlerin başarı veya başarısızlıklarını kendi başarı ya da başarısızlıkları olarak gördüklerinden gençlerin üzerindeki baskıları giderek artmaktadır. Ne yazık ki gençler hayatın ağır yükünü taşımaya çalışırlarken ellerinde kayıp giden gençliklerin farkına bile varamıyorlar. Eğitimin toplumu etkileme ve ona istediği şekli verme işlevi olduğundan, bu yönüyle eğitimin sosyoloji ve sosyolojik araştırmalar için çok önemli bir konu olduğunu gözden kaçırmamak gerekmektedir. Çalışmamızda öğrencilerin ÖSS’ye hazırlık sürecinde yaşadıkları sosyolojik bir bakış açısından ele alınmıştır.tr_TR
dc.description.abstract‘Education’ that we face in almost all fields and talk about in most of dialogs is seen as the main reason for both good things and bad things also problematic issues in the life. Education, an activity that continues along the life, includes social and personal elements in it since it improves the interpersonal relations in the social life and personal qualifications of the individuals. The university entrance exam, which is being applied since the beginning of 1960s in our country, has brought about the private teaching institutions as an inevitable element into the education system. Our students have become a part of the exam oriented education system. However exam oriented students feels the oppression of exams deeply and this pressure usually affects badly their personal and social developments. Teenagers who are engaged to the exams see the exams as war of existing. In fact they perceive the exams as their personality tests. Actually it is controversial that the reasons why they perceive like this are results of their personal point of views or their families’ and friends’ ones. Because of the fact that family and the private teaching institutions see the successes of the students as their own successes, the pressure on the students increase more. Unfortunately, the students do not notice that their youthfulness is getting lost when they are struggling with the pressures of the life. Since the education has a mission of affecting the society and giving it a desired shape, it is necessary to value the aspects of education in terms of the sociology and sociological researches. In this research, the things those students face in the process of the preparation to the university entrance exam are investigated in the sociological point of view.en_US
dc.format.extentVII, 150 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEğitim sosyolojisitr_TR
dc.subjectEducational sociologyen_US
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectDershanelertr_TR
dc.subjectCoursesen_US
dc.titleEğitim sosyolojisi bakımından dershaneler ve eğitim: Üniversite sınavına hazırlanan lise son sınıf öğrencilerinin sosyo-kültürel durum analizleri; Bursa örneğitr_TR
dc.title.alternativeClassrooms and education in terms of educational sociology: Socio-cultural situation analysis of high school senior students preparing for university exam; Bursa exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Sosyoloji Anabilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
187792.pdf1.93 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons