Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/8875
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorParlak, Bekir-
dc.contributor.authorGürcan, Bülent-
dc.date.accessioned2020-02-14T06:11:07Z-
dc.date.available2020-02-14T06:11:07Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.citationGürcan, B. (2005). Emniyet teşkilatında hizmetiçi faaliyetleri ve polis eğitim merkezleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/8875-
dc.description.abstractThe fast changing conditions of today directly affect the lives of individuals and communities. All these improvements not only affect the life of community but also lead to a constant change and increase in the qualifications an individual needs to possess. Today, the need for person to be educated and constantly improved is more than ever. No matter how perfect a person or the institution he serves is, they are doomed to disappear unless they keep up with developments. As far as the self-training or improvement of the staff is concerned, in-service training is meant. Owing to the fast change in the elements related to crime and security and the fact that this change will continue faster ever cause not only some variations in the duties of the police but also make continuous training a requirement. Training ant duty are not two independent phases but two processes that should be in incessant contact and relation. A profession and in-service training are whole. Consequently, training does not end with the one provided at schools. Schools are not only the beginning; the main training is given within the job. In many developed countries, in their police-training, after the “short-term theoretical training”, a frequent “inservice training” is observed. Considering all of these facts, a re-structuring process had been launched in Turkish National Police Force in order to give more consideration to in-service training. With the Police Higher Education Law, while 20 Police Schools were transformed into Police Vocational School of Higher Education providing 2 year-education, 7 Police School were transformed into Police In-service Training Centers to be used for inservice training courses. Thus, the Police Training Centre has provided a big opportunity for in-service training activities. The primary aim of this study is in-service training activities of Police Organization and the appraisal of Police in-service training centers opened for that reason. In this questionnaire applied in Bursa Police Training Centre, 1218 police supervisors and officers and 137 faculty members were chosen as samples.en_US
dc.description.abstractGünümüzün hızla değişen şartları toplumlar ve bireylerin yaşamlarını doğrudan etkilemektedir. Bütün bu gelişmeler bir yandan toplum yaşamını etkilerken bir yandan da bireyin sahip olması gereken niteliklerin sürekli olarak değişmesine ve artmasına neden olmaktadır. Bugün, her zamankinden daha fazla bireyin eğitilmesine ve sürekli geliştirilmesine ihtiyaç vardır. Kişi yada hizmet verdiği kurum ne kadar mükemmel olursa olsun gelişime ayak uyduramadığı taktirde yok olmaya mahkumdur. Personelin kendini yetiştirmesi ve geliştirilmesinden söz edilince, hizmet içi eğitim akla gelmektedir. Suç ve güvenlikle ilgili unsurların, yasaların, hızla değişmesi ve bu değişimin gelecek yüzyılda daha da hızlanarak devam edecek olması, polislik görevinde çeşitlenmelere neden olurken aynı zamanda sürekli eğitimin de zorunlu kılmaktadır. Eğitimle görev birbirinden kopuk iki aşama değil, birbiriyle devamlı bir bağlantı ve ilişki içinde olması gereken iki süreçtir. Mesleğin içiyle meslek eğitimi bir bütündür. Dolayısıyla bir mesleğin eğitimi, okulda verilen eğitimle bitmemektedir. Okul sadece bir başlangıç olup asıl eğitim meslekte verilmektedir. Gelişmiş bir çok ülke polis eğitimlerinde ‘kısa süreli teorik eğitimden’ sonra, sıklıkla tekrar eden bir ‘meslek içi eğitim’ görülmektedir. İşte ülkemizde Emniyet Teşkilatında hizmet içi eğitime daha fazla önem vermek amacıyla Emniyet Genel Müdürlüğü’nde yeni bir yapılanmaya gidilmiştir. 2001 yılında kabul edilen Polis Yüksek Öğretim Kanunu ile 20 Polis Okulu, 2 yıllık eğitim veren Polis Meslek Yüksek okullarına dönüştürülürken, 7 Polis Okulu ise hizmet içi eğitimlerde kullanılmak üzere Polis Eğitim merkezleri haline getirilmiştir. Böylece oluşturulan Polis Eğitim Merkezleri ile hizmet içi eğitimlere gereken önemin verilmesi açısından ciddi bir fırsat doğmuştur. Yapılan bu çalışmanın amacı Emniyet Teşkilatındaki hizmet içi eğitim faaliyetleri ve bu doğrultuda teşkilat bünyesinde oluşturulan Polis Eğitim Merkezlerinin değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Uygulanan ankette Bursa Polis Eğitim Merkezinde düzenlenen kurslara katılan toplam 1218 amir ve memur kursiyerler ile 137 öğretim görevlisi örneklem olarak seçilmiştir.tr_TR
dc.description.sponsorshipBursa Polis Eğitim Merkezi Müdürlüğütr_TR
dc.format.extent182 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPolis eğitim merkezleritr_TR
dc.subjectPolice training centersen_US
dc.titleEmniyet teşkilatında hizmetiçi faaliyetleri ve polis eğitim merkezleritr_TR
dc.title.alternativeIn-service training activities of police organization and police in-service training centresen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Kamu Yönetimi Anabilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
188508.pdf1.57 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons