Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/6683
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇiçek, Sebahattin-
dc.contributor.authorErdoğan, Erol-
dc.date.accessioned2020-01-22T11:47:31Z-
dc.date.available2020-01-22T11:47:31Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.citationErdoğan, E. (2003). İlköğretim 1. kademe çocuk şarkılarının ses genişliği ve prozodi açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/6683-
dc.description.abstractÖncelikle, eğitim, müzik eğitimi ve bu eğitimin kazandıracağı davranışlar kapsamında şarkı söylemenin önemi üzerinde durulmuş olup bu şarkıların taşıması gereken temel özelliklerden ses genişliği ve prozodi konusu değerlendirilmiştir. Ayrıca, çocuklara kazandırılması gereken ses eğitiminin temel nitelikleri de bu çalışmada yer almıştır. Prozodi kavramının müzik eğitimi ile olan bağı ve çocuklara kazandırılması hedeflenen "dilimizi güzel kullanma" alışkanlığı arasındaki pozitif ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırma, İlköğretimin 1. Kademesi'nde okutulması öngörülen Müzik ders kitaplarındaki çocuk şarkılarının, ses genişliği ve prozodi açısından çocukların seviyelerine uygun olup olmadığını inceleyen tarama modeli ile yapılan çalışmadır. Araştırma kapsamındaki ezgiler, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından, 2000-2001 eğitim- öğretim yılı için okutulması öngörülen 13 adet Müzik ders kitabından elde edilmiştir.Bu bağlamda her sınıf düzeyi için 1 kitap seçilip her kitaptan 5 ezgi, ses genişliği ve prozodi açısından incelenmiştir. Veriler, sözü edilen kitaplardaki toplam 25 ezgiden elde edilmiştir. Bu veriler, ses genişliği ve prozodi başlıkları altında gruplandırılarak çözümlenmiştir. Çözümleme aşamasında, prozodi açısından, tartım ve vurgu ön plana çıkarılmış, sonuçlar bu bağlamda açıklanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractFirst of all, the importance of singing songs with respect to music education and the behaviours gained by it is painted out as well as voice width and prosody which are among the fundemental qualities those songs must have, are evaluated. Besides, the basic quality of voice education that must be obtained by children is also included in this thesis. It is aimed to state the positive relation between the notion of prosody and the habit of "using the mother language well" which is a target about children. İt is also aimed to mention a similer relation between prosody and music education. İn this research, scanning method has been used to see if the chidren's songs in the music course books which are advised by the ministry at primary level, are appropriate in terms of voice and prosody. The songs researced have been obtained from 13 music course books advised by the ministry of education for the 2000- 2001 academic year. Within this frame, 1 book and 5 songs for each grade have been chosen and examined in terms of prosody and voice. Data have been collected from 25 songs in the boks mentioned above. These data have been grouped and analysed as voice width and prosody. During analysis rhythm and tonation have been stressed within prosody. And results have been explained related to this.en_US
dc.format.extentX, 62 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMüzik eğitimitr_TR
dc.subjectProzoditr_TR
dc.subjectSes genişliğitr_TR
dc.subjectÇocuk şarkılarıtr_TR
dc.subjectİlköğretim okullarıtr_TR
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectProsodyen_US
dc.subjectVoice widensen_US
dc.subjectChild songsen_US
dc.subjectPrimary education schoolsen_US
dc.titleİlköğretim 1. kademe çocuk şarkılarının ses genişliği ve prozodi açısından incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeEvaluation of elementary school childrens song interms of voice widenss and prosodyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı/Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
127960.pdf
  Until 2099-12-31
2.58 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons