Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/5374
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.advisorSürmen, Ali-
dc.contributor.authorAkbulut, Olcay-
dc.date.accessioned2020-01-08T05:42:13Z-
dc.date.available2020-01-08T05:42:13Z-
dc.date.issued2001-10-30-
dc.identifier.citationAkbulut, O. (2001). Benzinli motorlarda hidrokarbon emisyonlarının motor tasarım ve çalışma parametrelerine bağlılığının teorik olarak incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/5374-
dc.description.abstractBu çalışmada içten yanmalı benzin motorlarında segman boşluğu ve yağ filminden kaynaklanan hidrokarbonların oluşum mekanizması incelenmiştir. Mevcut model üzerinde, yağ filmi tarafından emilen HC miktarları ve hidrokarbonların bu ortamdan çıkarak yanma odasındaki hareketleri modelinden faydalanılmıştır. Segman boşluk bölgelerine sıkışan HC miktarları modeli ile bu bölgelerden çıkış modeli ve yanma modeli iyileştirilmiştir. Son olarak motor çalışma parametrelerine ve konstruktif parametrelere bağlı olarak supap kesitindeki ve çevrim boyunca silindir içindeki HC konsantrasyonlarının değişimi incelenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, the formation mechanism of hydrocarbons emanating from ring crevices and lubricating oil film, have been investigated. Modelling for HC quantities absorbed by oil film and release model of hydrocarbons from this source is used. Modelling for HC quantities compressed in ring crevices, release model from this source and combustion model is improved Finally the variation of HC concentrations on the valve section and in the cylinder over one cycle are examined depending on various operating parameters and constructive parameters.en_US
dc.format.extentXVI, 109 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBenzinli motorlartr_TR
dc.subjectEmisyontr_TR
dc.subjectHidrokarbonlartr_TR
dc.subjectSegman boşluğutr_TR
dc.subjectGasoline enginesen_US
dc.subjectEmissionen_US
dc.subjectHydrocarbonsen_US
dc.subjectPiston ring jointen_US
dc.titleBenzinli motorlarda hidrokarbon emisyonlarının motor tasarım ve çalışma parametrelerine bağlılığının teorik olarak incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeTheoretical investigation of hydrocarbon emissions of spark ignition engines depending on design and working parametersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
109758.pdf
  A kadar 2099-12-31
4.03 MBAdobe PDFGöster/Aç Bir kopya isteyin


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons