Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/5356
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGökmen, Ayla-
dc.contributor.authorYıldırım, İlknur Polat-
dc.date.accessioned2020-01-07T13:10:37Z-
dc.date.available2020-01-07T13:10:37Z-
dc.date.issued2017-06-30-
dc.identifier.citationYıldırım, İ. P. (2017). L'étude de l'écriture expérimentale entre réel et l'utopie de Georges Perec et l'usage du moi-narrateur dans son roman autobiographique w ou le souvenir d'enfance. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/5356-
dc.description.abstractEach novel makes an effort to explain what the author wants to say by means of the specific style of narration. Georges Perec, who became prominent with his unique style of writing among the writers of the 20th century, produced important works full of new approaches in terms of language and style. In "W or the memory of childhood'', Perec looked from a new perspective through New Novel which was a movement of fundamental change and innovation in French novel in 1950s. This study observes certain changes and innovations, which are formed with the effects of chacteristic features of New Novel, in Perec's novels. In the current study, the researcher examines and analyses the author's novel "W or the memory of childhood'' as an autobiographical work. To that end, some important aspects like revealing author's childhood memories, focusing on a story which narrates a society dealing with just sports on an island of fire country called W created by author in his childhood, author's conflicts between reality and utopia which are seen as separate things in his autobiographic work, linguistic features used to explain this relation, how the narrator reflects his real life in his work and how he turns the narrative language into a fictional language adding mathematical tricks are examineden_US
dc.description.abstractHer roman, kendine özgü anlatım teknikleriyle yazarın aktarmak istediklerini anlatma çabasına girer. Yirminci yüzyılda yer alan yazarlar arasında yazınsal biçeminin farklılığıyla öne çıkmış olan Georges Perec 'W ou le souvenir d'enfance'' adlı romanın ışığında 1950'lerde oluşan ve Fransız romanında izlenen köklü bir yenileşme ve değişim hareketi olan Yeni Roman aracılığıyla dünyaya yeni bir bakış açısı ile bakarak dil ve biçim yönünden yeniliklerle dolu önemli eserler ortaya koymuştur. Bu araştırma, Yeni Romanın karakteristik özelliklerinin etkisiyle,Perec'in romanlarında meydana gelen bazı değişim ve yenilikleri göstermektedir. Bu amaçla, bu çalışma özyaşamöyküsü olarak gösterilebilecek olan yapıtı ''W ya da bir çocukluk hatırası'' adlı romanında çocukluk hatıralarının ortaya çıkarılması ve çocukken yarattığı W diye adlandırdığı ateş ülkesinin bir adacığında yalnızca sporla ilgilenen bir toplumun hayatının kurmaca bir serüvenle okuyucuya aktarılması, özyaşamsal eserinde birbirinden ayrı gibi görünen gerçekle-ütopya arasındaki gidiş-gelişleri, bu ilişkinin hangi dilsel öğelerle dokunduğu, ben anlatıcının gerçek yaşamını eserinde nasıl yansıttığı ve yazınsal dili fotoğraf, sinema tekniğiyle ve matematiksel oyunlarla nasıl imgesel dile dönüştürdüğü incelenmektedir.tr_TR
dc.format.extentXII, 142 sayfatr_TR
dc.language.isofrfr
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLe langage imaginairefr
dc.subjectLes mathematiquesfr
dc.subjectMoi narrateurfr
dc.subjectLe nouveau romanfr
dc.subjectLe reelfr
dc.subjectLe sportfr
dc.subjectI'utopiefr
dc.subjectBen anlatıcıtr_TR
dc.subjectGerçekçilik ve ütopyatr_TR
dc.subjectİmgesel diltr_TR
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectYeni romantr_TR
dc.titleL'étude de l'écriture expérimentale entre réel et l'utopie de Georges Perec et l'usage du moi-narrateur dans son roman autobiographique w ou le souvenir d'enfancefr
dc.title.alternativeGeorges Perec'in gerçek ve ütopya arasındaki deneysel yazın dilinin ve ben anlatıcı kullanımının w ya da bir çocukluk hatırası özyaşamsal romanında incelenmesitr_TR
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
487358.pdf47.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons