Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/5304
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEldeleklioğlu, Jale-
dc.contributor.authorMendi, Ece-
dc.date.accessioned2020-01-07T08:37:09Z-
dc.date.available2020-01-07T08:37:09Z-
dc.date.issued2015-01-29-
dc.identifier.citationMendi, E. (2015). Koşullu anne-baba tutumunun mükemmeliyetçilik, öznel iyi oluş ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/5304-
dc.description.abstractBu araştırmada, ergenlerin koşullu anne-baba tutumu ile mükemmeliyetçilik, öznel iyi oluş ve benlik saygısı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi'nde ve Yabancı Diller Yüksekokulu'nda öğrenim gören 500 (335 Kadın, 165 Erkek) üniversite öğrencisinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Katılımcılara, "Koşullu Anne-Baba Tutumu Ölçeği", "Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği", "Ergen Öznel İyi Oluş Ölçeği" ve "Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırmanın genel amacı çerçevesinde toplanan verilerin istatistiksel çözümleri için SPSS 16.0 paket programından yararlanılmıştır. Bulgular, koşullu anne-baba tutumu ile mükemmeliyetçilik arasında pozitif, öznel iyi oluş ile benlik saygısı arasında negatif yönlü bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca, mükemmeliyetçilik koşullu anne-baba tutumu ile benlik saygısı arasındaki ilişkiye kısmi aracılık ederken, koşullu anne-baba tutumu ile öznel iyi oluş arasındaki ilişkiye aracılık etmediği görülmüştür. Bu sonuçlar, koşullu anne-baba tutumunun bireyin benlik gelişimine önemli ölçüde zarar verdiğini göstermektedir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the relationship between parental conditional regard, perfectionism, subjective well-being and self-esteem on adolescence. The study was conducted on 500 (335 female, 165 male) university students from the Faculty of Education, the Faculty of Arts and Science, the Faculty of Economics and Administrative Sciences, the Faculty of Engineering and the School of Foreign Languages during the 2013-2014 academic year. A demographic information form, "Parental Conditional Regard Scale", "Multidimensional Perfectionism Scale", "Subjective Well-Being Scale" and "Rosenberg Self-Esteem Scale" were used as data collection instruments. Data were analyzed with SPSS 16.0 programme. Findings indicated that there was a significant positive relationship between parental conditional regard and perfectionism and there was a negative relationship between parental conditional regard and both subjective well-being and self-esteem. Additionally, hierarchical regression analyses showed that perfectionism mediated the relationship between parental conditional regard and self-esteem and perfectionism did not mediate the relationship between parental conditional regard and subjective well-being. The results showed that parental conditional regard had harmful effects for the adolescents.en_US
dc.format.extentX, 92 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKoşullu anne-baba tutumutr_TR
dc.subjectMükemmeliyetçiliktr_TR
dc.subjectÖznel iyi oluştr_TR
dc.subjectBenlik saygısıtr_TR
dc.subjectParental conditional regarden_US
dc.subjectPerfectionismen_US
dc.subjectSubjective well-beingen_US
dc.subjectSelf-esteemen_US
dc.titleKoşullu anne-baba tutumunun mükemmeliyetçilik, öznel iyi oluş ve benlik saygısı ile ilişkisinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeThe relationship between parental conditional regard, perfectionism, subjective well-being and self-esteemen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı/Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı.tr_TR
dc.relation.bapKUAP (E) 2014 / 27tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
389531.pdf4.85 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons