Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/34374
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGürses, İbrahim-
dc.contributor.authorSertçakar, Sümeyra Merve-
dc.date.accessioned2023-10-16T08:35:38Z-
dc.date.available2023-10-16T08:35:38Z-
dc.date.issued2023-08-02-
dc.identifier.citationSertçakar, S. M. (2023). Ergenlerde siber zorbalık ve dindarlık ilişkisi üzerine araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/34374-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı 13-18 yaş aralığındaki ergenlerde siber zorbalık ve dindarlık arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca bu değişkenlerin cinsiyet, okul türü, ailenin eğitim, dindarlık ve ekonomik durumu gibi demografik özellikler tarafından etkilenip etkilenmediğini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubu 2022 Şubat- Mart aylarında İstanbul ve Bursa ilinin farklı ortaöğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan 194 erkek ve 346 kız olmak üzere toplam 540 ergenden oluşmaktadır. Araştırma verileri anket tekniğiyle toplanmış ve anket formunda Kişisel Bilgi Formunun yanında Sami Kırteke tarafından Türk kültürüne uyarlaması yapılan Siber Zorbalık ve Siber Mağduriyet Ölçeği ve Kayıklık tarafından uyarlanan Dinsel Yaşayış Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS v.21 istatiksel analiz programı kullanılmıştır. Değişkenler arası ilişkilerin belirlenmesi için Spearman Korelasyon analizi, bağımsız değişken bakımından bağımlı değişkenin değişiminin incelendiği gruplar arası karşılaştırmalarda kullanılmıştır. Kruskal Wallis testinde elde edilen anlamlı sonuçlar için yürütülmesi gereken posthoc analizler Mann Whitney U testi ileyürütülmüştür. Araştırma sonucunda siber zorbalık ve dindarlık arasında negatif yönde anlamlı; siber mağduriyet ile dindarlık arasında negatif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca değişkenler ile demografik özellikler arasında da anlamlı ilişkiler tespit edilmiş, bulgular yorumlanmış ve gelecek çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the relationship between cyberbullying and religiosity in adolescents aged 13-18. It is also to determine whether these variables are affected by demographic features such as gender, school type, family’s education, religiosity and economic status. The study group consists of 540 adolescents, 194 boys and 346 girls, who are studying in different secondary schools in Istanbul and Bursa province in February 2022-March. The research data was collected by survey technique and the form used the Cyberbullying and Cyber victimization Scale, which was adapted by Sami Kirteke to Turkish culture, as well as the Religious Life Scale, which was adapted by Kayıklık, in addition to the Personal Information Form. SPSS v.21 statistical analysis program was used in the analysis of the data. Spearman Correlation analysis was used to determine the relationships between variables, in intergroup comparisons in which the change of the dependent variable in terms of independent variable was examined. The posthoc analysis that must be performed for meaningful results obtained in the Kruskal Wallis test was conducted with the Mann Whitney U test. As a result of the research, it is negatively significant between cyberbullying and religiosity; a negatively significant relationship between cyber victimization and religiosity has been identified. In addition, meaningful relationships were identified between variables and demographic properties, findings were interpreted, and suggestions were made for future studies.en_US
dc.format.extentXV, 107 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectDindarlıktr_TR
dc.subjectErgenliktr_TR
dc.subjectSiber zorbalıktr_TR
dc.subjectSiber mağduriyettr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectReligiosityen_US
dc.subjectAdolescenten_US
dc.subjectCyberbullyingen_US
dc.subjectCybervictimizationen_US
dc.titleErgenlerde siber zorbalık ve dindarlık ilişkisi üzerine araştırmatr_TR
dc.title.alternativeResearch on cyberbullying and religiosity relationships in the adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı/Din Psikolojisi Bilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0009-0000-2364-5555tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sümeyra_Merve_Sertçakar.pdf1.16 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons