Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/34092
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBalantekin, Yakup-
dc.contributor.authorÇolak, Hazal-
dc.date.accessioned2023-09-27T10:45:19Z-
dc.date.available2023-09-27T10:45:19Z-
dc.date.issued2023-05-26-
dc.identifier.citationÇolak, H. (2023). İlkokul öğrencilerinin dinleme stratejilerini kullanarak dinlediklerini anlama ve yazılı anlatıma aktarma becerilerinin geliştirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/34092-
dc.description.abstractBu araştırmada, çeşitli dinleme stratejileri kullanılarak öğrencilerin dinlediklerini anlama ve yazılı anlatıma aktarma becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseni ile yürütülmüştür. Araştırmada test uygulamaları hariç olmak üzere 8 hafta boyunca her hafta bir dinleme metni kullanılarak uygulama yapılmıştır. Araştırma grubu, İstanbul ilinde bir özel ilkokulun 3. sınıfında öğrenim görmekte olan 18 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilerin dinlediklerini anlama düzeyi Yanlış Analizi Envanteri; anladıklarını yazılı anlatıma aktarma düzeyi ise Yazılı Anlatımı Değerlendirme için Derecelendirilmiş Puanlama Anahtarı ile belirlenmiştir. Veriler betimsel istatistikler, normallik testi ve ilişkili ölçümler için t- Testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin dinledikleri metinleri anlama ve yazılı anlatıma aktarma düzeyini belirlemek için öyküleyici, bilgilendirici ve şiir metinleri kullanılmış olup ön test ve son test puan ortalamaları karşılaştırıldığında her üç metin türünde de son test lehine anlamlı farklılık belirlenmiştir. Öğrencilerin anlama düzeyindeki gelişim üç metin türünde de olumlu yöndedir. Bu sonuca bağlı olarak dinleme öncesinde, dinleme sırasında ve dinleme sonunda çeşitli etkinlikler yaparak bu becerinin ve bu beceri doğrultusunda yazılı anlatıma aktarma becerisinin geliştirilmesi önerilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, the aim was to enhance students' listening comprehension and written expression skills through the use of various listening strategies. The research was conducted using the action research design, a qualitative research method. Throughout the study, which lasted for 8 weeks, one listening text was used each week for practice, excluding test administrations. The research group consisted of 18 students attending the 3 rd grade of a private primary school in Istanbul, Turkey. The students' level of listening comprehension was determined using the Misconception Analysis Inventory, while their level of transferring their understanding into written expression was assessed using the Graded Scoring Rubric for Written Expression. The data were analyzed using descriptive statistics, normality tests, and paired-sample t-tests for related measures. Narrative, informative, and poetic texts were used to determine the students' level of comprehension and transfer into written expression, and when comparing the pre-test and post-test mean scores, significant improvements were observed in all three text types. The students showed positive progress in their comprehension level across the three text genres. Based on these findings, it is recommended to incorporate various activities before, during, and after listening to enhance this skill and develop the ability to transfer it into written expression.en_US
dc.format.extentXI, 126 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEylem araştırmasıtr_TR
dc.subjectDinleme becerisitr_TR
dc.subjectYazılı anlatıma aktarma becerisitr_TR
dc.subjectAction researchen_US
dc.subjectListening skillen_US
dc.subjectWritten expression skillen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin dinleme stratejilerini kullanarak dinlediklerini anlama ve yazılı anlatıma aktarma becerilerinin geliştirilmesitr_TR
dc.title.alternativeEnhancing elementary school students' listening comprehension and transfer to written expression skills through the use of listening strategiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Temel Eğitim Anabilim Dalı/Sınıf Eğitimi Bilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0003-3107-3555tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hazal_Çolak.pdf3.35 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons