Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/33965
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2023-09-21T12:48:18Z-
dc.date.available2023-09-21T12:48:18Z-
dc.date.issued2017-11-16-
dc.identifier.citationÜnal, A. F. (2017). ''Türkiye yükseköǧretim alanında rakip kurumsal mantıklar: Akademik performans kriterlerinde çeşitlilik ve yayın üretkenliǧi üzerine etkisi''. Amme Idaresi Dergisi, 50(4), 83-114.tr_TR
dc.identifier.issn1300-1795-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/33965-
dc.description.abstractÖrgütler rakip kurumsal mantıklar ile karşılaştıklarında sadece baskın olan mantığı kabullenebilecekleri gibi çatışan talepleri melez örgüt yapıları ile de yönetebilmektedirler. Çalışma Türkiye yükseköğretim alanında ‘bilimci/evrenselci’ ve ‘kalkınmacı/yerelci’ olarak adlandırılan iki rakip temel kurumsal mantığın varlığına vurgu yapmaktadır. İlk çalışmanın sonuçları üniversitelerin kurumsal taleplere verdikleri karşılıkların çeşitliliğini akademik performans değerlendirme kriterleri üzerinden resmetmektedir. İkinci çalışma ise performans kriterlerinde SSCI tipi yayınlara verilen önemin ve atama için gerekli yayın sayısının akademik üretkenlik üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığını göstermektedir. Bulgular, akademik performans kriterlerindeki melez yapıya dikkat çekmekle birlikte bilimci/evrenselci mantığa törensel uyum sağlama eğilimine işaret etmektedir.tr_TR
dc.description.abstractWhen organizations face competing institutional logics they may choose to adopt the dominant logic or form hybrid structures to manage the competing demands. This study emphasizes ‘science/universalism’ and ‘development/localism’ as the two main competing logics in the higher education of Turkey. Results of the first study demonstrate the diversity of organizational responses to the competing logics through the academic performance criteria of the universities. The findings of the second study show that the importance of SSCI publications and the quantity of publications required for academic promotions do not have a significant effect on academic productivity. Results do not only demonstrate the hybrid nature of academic performance criteria but also provide evidence for the ceremonial adoption of science/universalist logic.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf Gayri Ticari Türetilemez 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPublic administrationen_US
dc.subjectÜniversitelerde atama ve yükseltme kriterleritr_TR
dc.subjectUluslararası yayıntr_TR
dc.subjectSSCIen_US
dc.subjectKurumsal mantıklartr_TR
dc.subjectÖrgütsel çeşitliliktr_TR
dc.subjectPromotion and tenure criteria in universitiesen_US
dc.subjectInternational publicationsen_US
dc.subjectInstitutional logicsen_US
dc.subjectOrganizational diversityen_US
dc.subjectOrganizationsen_US
dc.subjectDiffusionen_US
dc.subjectDynamicsen_US
dc.subjectPoweren_US
dc.titleTürkiye yükseköǧretim alanında rakip kurumsal mantıklar: Akademik performans kriterlerinde çeşitlilik ve yayın üretkenliǧi üzerine etkisitr_TR
dc.title.alternativeCompeting institutional logics in the higher education of Turkey: Diversity in academic performance criteria and its effect on academic productivityen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.wos000418424500003tr_TR
dc.identifier.scopus2-s2.0-85040328250tr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage83tr_TR
dc.identifier.endpage114tr_TR
dc.identifier.volume50tr_TR
dc.identifier.issue4tr_TR
dc.relation.journalAmme İdaresi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorÜnal, Ali Fehmi-
dc.contributor.researcheridIPQ-4113-2023tr_TR
dc.indexed.trdizinTrDizintr_TR
dc.subject.wosPublic Administrationen_US
dc.indexed.wosSSCIen_US
dc.indexed.scopusScopusen_US
dc.contributor.scopusid55157729800tr_TR
dc.subject.scopusInstitutional Work; Illegitimacy; Microfoundationsen_US
Appears in Collections:Scopus
TrDizin
Web of Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ünal_2017.pdf1.18 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons