Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/33639
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.advisorKılıç, Muhsin-
dc.contributor.authorAlınca, Zehra Nihan-
dc.date.accessioned2023-08-25T10:41:53Z-
dc.date.available2023-08-25T10:41:53Z-
dc.date.issued2023-07-27-
dc.identifier.citationAlınca, Z. N. (2023). Optimization and comparison of the liquid cooling plate used in the electric vehicle battery with different coolants as water and ethylene glycol-water solutions. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/33639-
dc.description.abstractElectric vehicles are becoming increasingly common in order to minimize the devastating effects of climate change and to provide a sustainable life. The temperature of the battery used in these vehicles directly affects the battery performance and life. For this reason, studies on systems that control the temperature are increasing. In this study, the lithium ion battery used in the Goupil G6 vehicle is based, and a general thermal model of the battery was created and validated in the Amesim environment in order to find the required value for the constant heat flux boundary condition. For the battery producing 3020 [W/m²] heat and having a base surface area of 450 [mm] x 810 [mm], a cooling plate with the same base surface area is modeled. In the study, optimization studies were carried out under laminar and turbulent conditions with three different channel numbers, channel heights and fluid flow rate. In addition, to observe the effect of each different refrigerant, the mixture of water and ethylene-glycol with two different ratios and water was investigated. The Taguchi orthogonal matrix was used for optimization and analyzes were performed using Computational Fluid Dynamics (CFD). The maximum temperature, standard deviation of the surface temperature and pressure loss at the base were taken into account as evaluation criteria, and the outputs were evaluated using Minitab software. Since there is more than one result parameter, optimization study was carried out with Taguchi-based multi-response Grey Relational Analysis.en_US
dc.description.abstractElektrikli araçlar, iklim değişikliğinin yıkıcı etkilerini en aza indirmek ve sürdürülebilir bir yaşam sağlamak amacıyla giderek yaygınlaşmaktadır. Bu araçlarda kullanılan bataryanın kullanım sırasındaki sıcaklığı, batarya performansını ve ömrünü doğrudan etkilemektedir. Bu nedenle sıcaklığı kontrol altına alan sistemler üzerindeki çalışmalar giderek artmaktadır. Bu çalışmada Gou pil G6 aracında kullanılan lithium ion batarya esas alınmış ve sabit ısı akısı sınır şartı için gerekli olan değeri bulmak adına bataryanın genel bir termal modeli Amesim ortamında oluşturulmuş ve validasyonu sağlanmıştır. 3020 [W/m²] ısı üreten ve450 [mm] x 810 [mm] taban yüzey alanına sahip olan batarya için yine aynı taban yüzey alanına sahip soğutma plakası modellenmiştir. Çalışmada üç farklı kanal sayısı, kanal yükseklikleri ve akışkan debisi ile laminer ve türbülanslı koşullar altında optimizasyon çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Buna ek olarak her bir farklı soğutucu akışkanları etkisini gözlemlemek için su ve etilen-glikolun iki farklı orandaki su ile karışımı incelenmiştir. Optimizasyon için Taguchi ortogonal matrisinden yararlanılmıştır ve analizler Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Değerlendirme ölçütü olarak tabanda oluşan maksimum sıcaklık, taban yüzey sıcaklığının standart sapması ve basınç kaybı göz önünde bulundurulmuş, elde edilen çıktılar Minitab yazılımı kullanılarak değerlendirilmiştir. Birden fazla sonuç parametresi olduğu için Taguchi tabanlı çok yanıtlı Gri İlişki Analizi ile optimizasyon çalışması gerçekleştirilmiştir.tr_TR
dc.format.extentVII, 77 sayfatr_TR
dc.language.isoenen_US
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectCFDen_US
dc.subjectElectric vehicle batteryen_US
dc.subjectOptimizationen_US
dc.subjectCoolingen_US
dc.subjectHADen_US
dc.subjectElektrikli araç bataryasıtr_TR
dc.subjectOptimizasyontr_TR
dc.subjectSoğutmatr_TR
dc.titleOptimization and comparison of the liquid cooling plate used in the electric vehicle battery with different coolants as water and ethylene glycol-water solutionsen_US
dc.title.alternativeElektrikli araç bataryasında kullanılan sıvı soğutma plakasının su ve etilen glikol-su çözeltileri olarak farklı soğutucular ile optimizasyonu ve karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0009-0007-0899-8425tr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Zehra_Nihan_Alınca.pdf2.84 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons