Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/33257
Title: | Çocuklarda bazı fiziksel uygunluk parametreleri ile dikkat ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi |
Other Titles: | Investigation of the relationship between some physical fitness parameters and attention and academic achievement in children |
Authors: | Vatansever, Şerife Bulut, Gözde Yenidünya Bursa Uludağ Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Enstitüsü/Spor Bilimleri Fakültesi/Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı. 0000-0002-2752-6892 |
Keywords: | Çocuklar Fiziksel uygunluk Dikkat Akademik başarı Children Physical fitness Attention Academic achievement |
Issue Date: | 19-Jun-2023 |
Publisher: | Bursa Uludağ Üniversitesi |
Citation: | Bulut, G. Y. (2023). Çocuklarda bazı fiziksel uygunluk parametreleri ile dikkat ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı çocuklarda bazı fiziksel uygunluk parametreleri ile dikkat ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 10-12 yaş aralığında olan 237 kız ve erkek öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcıların dikkat becerileri Burdon Dikkat Testi, fiziksel uygunlukları mekik testi, flamingo denge testi, 30 saniye mekik testi, 20 metre sürat testi ve otur-uzan esneklik testi ile belirlenmiştir. Öğrencilerin okul başarıları not ortalamaları ile tespit edilmiş olup not ortalamaları e-okul üzerinden alınmıştır. Elde edilen verilerin analizi için “SPSS 26,0” programı kullanılmıştır. Fiziksel aktivite düzeyi, dikkat ve okul başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesinde Pearson korelasyon testi kullanılmış olup anlamlılık 0,05 olarak belirlenmiştir. Yapılan istatiksel analizler sonucunda aerobik dayanıklılığı belirleyen mekik testi ile dikkat testi arasında, akademik başarı ile 30 saniye mekik testi ve otur uzan esneklik testi arasında düşük düzeyde pozitif yönde istatiksel olarak anlamlı bir ilişki (p<0,05) bulunmuştur. Diğer değişkenler arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır (p>0,05). Sonuç olarak bu araştırmanın bulgularına dayanarak 10-12 yaş grubundaki çocukların bazı fiziksel uygunluk parametreleri ile dikkat ve akademik başarıları arasında bir ilişkinin olduğu söylenebilir. Çocuklarda fiziksel aktivite düzeyi, dikkat ve okul başarısı arasındaki muhtemel ilişkinin daha iyi ortaya konulabilmesi için daha birçok ilişkisel tarama ve randomize kontrollü araştırmaya ihtiyaç duyulmaktadır. The aim of this study is to examine the relationship between some physical fitness parameters and attention and academic achievement in children. Relational screening model was used in the research. 237 female and male students aged between 10-12 participated in the study voluntarily. Participants' attention skills were determined by the Burdon Attention Test, their physical fitness was determined by the sit-up test, the flamingo balance test, the 30-second sit-up test, the 20-meter speed test, and the sit-reach flexibility test. Students' school achievements were determined by their grade point averages, and their grade averages were taken over the e-school. “SPSS 26.0” program was used for the analysis of the obtained data. Pearson correlation test was used to determine the relationship between physical activity level, attention and school success, and the significance was determined as 0.05. As a result of the statistical analyzes performed, a low-level positive statistically significant correlation (p<0.05) was found between the sit-up test, which determines aerobic endurance, and the attention test, and between academic achievement, the 30-second sit-up test and the sit-reach-flexibility test. There was no statistically significant relationship between other variables (p>0.05). In conclusion, based on the findings of this study, it can be said that there is a relationship between some physical fitness parameters and attention and academic achievements of children in the 10-12 age group. More relational screening and randomized controlled studies are needed to better reveal the possible relationship between physical activity level, attention and school success in children. |
URI: | http://hdl.handle.net/11452/33257 |
Appears in Collections: | Sağlık Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gözde_Yenidünya_Bulut.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License