Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/33214
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorToy, Tolgahan-
dc.date.accessioned2023-07-13T11:42:33Z-
dc.date.available2023-07-13T11:42:33Z-
dc.date.issued2023-03-27-
dc.identifier.citationToy, T. (2023). ''Doğal dillerdeki çok anlamlılık olgusunun gündelik dil felsefecilerinin metafizik eleştirisindeki rolü üzerine''. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 22(1), 264-288.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20981/kaygi.1201729-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2760858-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/33214-
dc.description.abstractGilbert Ryle, Ludwig Wittgenstein ve John Langshaw Austin’in başını çektiği gündelik dil felsefecileri metafiziksel sorunların gündelik dilin yeterince anlaşılmamasının bir sonucu olduğunu iddia etmektedirler. Bu çalışmanın amacı gündelik dil felsefecilerinin metafizik eleştirileri ile doğal dillerdeki çok anlamlılık olgusu arasındaki ilişkiyi göstermektir. Çalışmada Platon ve Aristoteles metafizikleri Sokratik sorunlara verilen bir cevap olarak sunulmaktadır. Doğal dillerdeki çok anlamlılık durumu Sokratik sorunların dayanak noktalarından birisi olarak ele alınmaktadır. Çok anlamlılıkta, eşadlılık durumundan farklı olarak, bir kelimenin birbirlerinden farklı anlamları arasında ilişkiler bulunmaktadır. Bu durumun felsefe açısından önemini örneklendirmek için “iyilik” kelimesinin farklı anlamları arasındaki ilişkiler verilebilir. Gündelik dil felsefecileri bu anlam ağının basit kurallara ve/veya yapılara indirgenemeyeceğini iddia etmektedirler. Buradaki karmaşık anlam ağının arkasında yaşam formlarımızın bulunduğunu ifade etmektedirler. Gündelik dil felsefecilerinin penceresinden bakıldığında, bu durumun yeterince anlaşılmamış olması metafiziğin çıkış nedenlerin birisi olarak görülmektedir.tr_TR
dc.description.abstractOrdinary language philosophers, led by Gilbert Ryle, Ludwig Wittgenstein, and John Langshaw Austin, argue that metaphysical problems are a result of the misunderstanding of natural languages. This study aims to relate ordinary language philosophers’ criticism of metaphysics to polysemy in natural languages. In this study, Platonist and Aristotelian metaphysics will be presented as an answer to Socratic problems. Polysemy in natural languages will be discussed as one of the mainstays of Socratic problems. In polysemy, unlike homonymy, there are relationships between different meanings of a word. To exemplify the philosophical importance of this situation, the relationships between different meanings of the word “good” can be given. Ordinary language philosophers claim that this web of meanings cannot be reduced to simple rules and structures. Instead, the web of meanings is related to forms of life. From the ordinary language philosophy perspective, ignoring the polysemous nature of language is one of the sources of inventing metaphysical systems.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÇok anlamlılıktr_TR
dc.subjectGilbert Ryletr_TR
dc.subjectLudwig Wittgensteintr_TR
dc.subjectJ. L. Austintr_TR
dc.subjectElenkhos metodutr_TR
dc.subjectPolysemyen_US
dc.subjectElenchus methoden_US
dc.titleDoğal dillerdeki çok anlamlılık olgusunun gündelik dil felsefecilerinin metafizik eleştirisindeki rolü üzerinetr_TR
dc.title.alternativeOn the role of polysemy in ordinary language philosophers' criticism of metaphysicsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage264tr_TR
dc.identifier.endpage288tr_TR
dc.identifier.volume22tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2023 Cilt 22 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22_1_9.pdf383.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons