Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/32488
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKeskin, Enes Battal-
dc.contributor.authorHizmetçi, Nimet Sağır-
dc.date.accessioned2023-05-02T12:52:45Z-
dc.date.available2023-05-02T12:52:45Z-
dc.date.issued2023-02-21-
dc.identifier.citationHizmetçi, N. S. (2023). Çocukluğun yeni medya üzerinden sosyolojik olarak incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/32488-
dc.description.abstractÇocukluk, tarih boyunca her çağın paradigmasına, ekonomik sistemine ve teknolojik imkanlarına bağlı olarak değişimler göstermiştir. Buradan hareketle çocukluğa etki eden güncel faktörler dikkate alınarak çocukluğun bugünkü seyrine yönelik bir araştırma amaçlanmıştır. Bu çalışmada, her çağda farklı şekillerde inşa edilmiş çocukluğun günümüzün hakim paradigması bağlamında nasıl şekillendiği, yeni medya platformu olan YouTube’ta içerik üreticisi çocuklar özelinde incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Seçilen dört YouTube çocuk kanalı, eleştirel söylem analizi ile incelenmiştir. Bu anlamda tüketim ve küreselleşme olguları öne çıkmıştır. Ulaşılan nihai bulgular, çeşitli temalara ait başlıklar altında sosyolojik bir çerçevede ayrıntılı bir şekilde yorumlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe conception of childhood has undergone significant changes throughout history, depending on the paradigm, economic system and technological possibilities of each age. This thesis aims to study how the childhood has transformed today depending on the current factors affecting it. It mainly investigates the way the childhood has been shaped by today’s dominant paradigms within the specific context of the new media platform YouTube’s content producer children. For this purpose, the qualitative research method has been applied and four selected children's channels on YouTube have been examined using the critical discourse analysis technique. Throughout the research, the consumption and globalization become the prominent themes. The ultimate findings have been exposed to a detailed sociological interpretation under the titles of relevant themes.en_US
dc.format.extentVII, 122 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÇocukluktr_TR
dc.subjectYeni medyatr_TR
dc.subjectYou tubetr_TR
dc.subjectTüketimtr_TR
dc.subjectKüreselleşmetr_TR
dc.subjectChildhooden_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectYoutubeen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.titleÇocukluğun yeni medya üzerinden sosyolojik olarak incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeSociological examination of childhood through new mediaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Sosyoloji Anabilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-0966-0158tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nimet_Sağır_Hizmetçi.pdf2.53 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons