Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/32349
Title: Özbekistan’da Türkçe öğretiminde uygulanan sınıf içi etkinlikler üzerine bir araştırma
Other Titles: A research on classroom activities applied in turkish Teaching in Uzbekistan
Authors: Çınar, Minara Aliyeva
Rikhsiboev, Abdulbasit
Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı/Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı.
0000-0002-3090-3425
Keywords: Ders içi etkinlikler
Özbekistan’da Türkçe öğretimi
Öğrenci görüşleri
Türkçe öğretimi
Classroom activities
Student opinions
Teaching Turkish
Teaching Turkish in Uzbekistan
Issue Date: 25-Dec-2022
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Rikhsiboev, A. (2023). Özbekistan’da türkçe öğretiminde uygulanan sınıf içi etkinlikler üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Özbekistan’da Türkçe öğrenimi gören ve ana dili Özbekçe olan öğrencilere öğrenim sürecinde uyguladıkları ders içi etkinliklerin tespiti ve analizidir. Bu araştırmada öğrencilerin sınıf içi etkinlikleri ne kadar sevdikleri, bu etkinliklerin kullanım sıklıkları, etkinlikler sonucunda elde ettikleri başarıların irdelenmesiyle elde edilen verilerin yabancılara Türkçe öğretimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Ayrıca yabancılara Türkçe öğretiminde etkili yöntem olarak bilinen sınıf içi etkinliklere daha fazla ağırlık verilmesinin gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, Taşkent Devlet Şarkşinaslık Üniversitesi Türkşinaslık Fakültesinde öğrenim gören ana dili Özbek Türkçesi olan öğrencilerin sınıf içi etkinliklere dair tutumlarını belirlemek için anket uygulanmıştır. Bu anketin içeriği 40 sorudan oluşmaktadır. Çalışmaya katılan öğrencilerden elde edilen veriler SPSS programında t-testi, Anova ve Regresyon testleri ile analiz edilmiştir. Elde edilen verilere göre, birçok anlamlı fark tespit edilmiştir. Sınıf içi etkinliklerin zenginleşmesi açısından bu konuyla ilgili daha fazla araştırmanın yapılması kaçınılmazdır. Bu tür araştırmalar, alandaki boşluğu doldurması açısından önem arz etmektedir.
The purpose of this research is to determine and analyze the in-class activities applied to the students who study Turkish in Uzbekistan and whose native language is Uzbek. In this research, although we reveal how much the students like or dislike the classroom activities, we believe that the frequency of use of these activities will contribute to the teaching of Turkish to foreigners by examining the achievements obtained as a result of the activities in the education process. In addition, it is necessary to give more weight to these in-class activities, which are known as an effective method in teaching Turkish to foreigners. In this study, a questionnaire was applied to the students whose mother tongue is Uzbek studying at the Faculty of Turkology in the Tashkent State University of Oriental Studies to determine their attitudes towards classroom activities. The content of this questionnaire consists of 40 questions. The answers collected by the students participating in the study were analyzed in SPSS program with t-test, Anova and Regression tests. According to the data obtained, many significant differences were identified. It is inevitable to conduct more research on this subject in terms of enriching in-class activities. It plays an important role for such researches in this field to close this gap.
URI: http://hdl.handle.net/11452/32349
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abdulbasit_Rikhsiboev.pdf1.35 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons