Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/32340
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKüçüksüleymanoğlu, Rüyam-
dc.contributor.authorManbaki, Dilek-
dc.date.accessioned2023-04-12T07:19:31Z-
dc.date.available2023-04-12T07:19:31Z-
dc.date.issued2023-02-03-
dc.identifier.citationManbaki, D. (2023). Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/32340-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerini çeşitli değişkenler açısından incelemek ve aralarındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. İlişkisel tarama modelinde yapılan bu araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Bursa’da bulunan resmi ve özel ilköğretim ve ortaöğretim kurumunda görev yapan 403 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında Hurt, Joseph ve Cook (1977) tarafından geliştirilmiş Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği”, Kılıç (2015)’in öğretmenlere uyguladığı “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 26.0 istatistik programı kullanılarak aritmetik ortalama, t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin orta puanın üstünde, yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri; cinsiyet, branş, yabancı dil seviyesi, Erasmus+ projesine katılım, e-Twinning projesine katılım, Tübitak projesine katılım, mesleki gelişime düzenli bütçe ayırma, düzenli basılı yayın veya dijital içerik okuma, bilişim teknolojileri kullanımında kendini yeterli bulma ve dijital içerik üretebilme durumlarına göre anlamlı fark göstermiştir. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri, kurum türüne göre motivasyon ve sebat boyutlarında; kıdeme göre, öğrenmeyi düzenlemede yoksunluk boyutunda; görev yaptığı hizmet bölgesine göre, motivasyon ve sebat boyutlarında anlamlı fark göstermiştir. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinde okul türü, öğrenim düzeyi ve eğitim amaçlı yurt dışına çıkma durumu değişkenlerine göre anlamlı fark bulunmamıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre, öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin düşük olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin görev yaptığı hizmet bölgesi, yabancı dil seviyesi, eğitim amaçlı yurt dışına çıkma, Erasmus+ projesi katılım, e-Twinning projesi katılım, mesleki gelişime düzenli bütçe ayırma, düzenli basılı yayın veya dijital içerik okuma, bilişim teknolojilerinde kendini yeterli görme ve dijital içerik üretebilme durumlarına göre fark gösterdiği saptanmıştır. Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinde cinsiyete göre değişime direnç boyutunda, kurum türüne göre deneyime açıklık boyutunda, branşa göre değişime direnç ve deneyime açıklık boyutlarında, öğrenim düzeyine, Tübitak katılım durumu ve kıdeme göre fikir önderliği boyutunda farklılaşma bulunmuştur. Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin kurum türüne göre anlamlı fark göstermediği tespit edilmiştir. Araştırma bulgularında, öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasında orta düzeyde pozitif anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate teachers’ individual innovativeness levels, lifelong learning tendencies and their relationships. The sample of this research, carried out in accordance with correlational survey model, consists of 403 teachers working in puplic and private primary and secondary schools in 2022-2023 academic year in Bursa. While collecting research “Lifelong Learning Tendency Scale” applied to teachers by Kılıç (2015), “Individual Innovativeness Levels Scale” developed by Hurt, Joseph ve Cook (1977) and adapted into Turkish by Kılıçer and Odabaşı (2010), and a personal information form were used. In order to analyze the research data, arithmetic mean, t-test, one-way analysis of variance and Pearson correlation analysis were performed in SPSS 26,0 package program. According to the research findings, it was determined that the lifelong tendencies of teachers were at a high level above average score. Significant differences were found in teachers’ lifelong learning tendencies according to gender, branch, foreign language level, participation in Erasmus+ Project, participation in e-Twinning Project, participation in Tübitak Project, regular budgeting for proffessional development, regular reading habit of printed publications or digital content, levels of competence in the use of informational technologies and ability to produce digital content. Teachers’ lifelong learning tendencies showed significant differences according to the type of institution in motivation and persistence, professional seniority in deprivation in self-regulated learning and service region in motivation and persistence. There wasn’t found any significant difference in the lifelong learning tendencies of teachers according to the variables of school type, education level and going abroad for educational purposes. According to the data obtained from the research, it was determined that the individual innovativeness levels of teachers were low. Significant differences were found in teachers’ individual innovativeness levels according to the service region, participation in Erasmus+ Project, participation in e-Twinning Project, regular budgeting for proffessional development, regular reading habit of printed publications or digital content, levels of competence in the use of informational technologies and ability to produce digital content. Teachers’ individual innovativeness levels showed significant differences according to gender in resistance to change, the type of institution in willingness to try, branch in resistance to change and willingness to try. In addition, there were significant differences according to education level, participation in Tübitak project and professional seniority in opinion leadership. It was determined that the individual innovativeness levels of the teachers did not show a significant difference according to the type of institution. In the research findings, it was found that there was a moderate positive and significant relationship between teachers’ individual innovativeness levels and lifelong learning tendencies.en_US
dc.format.extentXVII, 148 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBireysel yenilikçiliktr_TR
dc.subjectİnovasyontr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectYaşam boyu öğrenmetr_TR
dc.subjectIndividual innovativenessen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.subjectLifelong learningen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleÖğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of teachers’ individual innovativeness levels and lifelong learning tendenciesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı/Eğitim Yönetimi Bilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-9083-1806tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dilek_Manbaki.pdf2.65 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons