Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11452/32093
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.advisorKoçer, Hasan Ali-
dc.contributor.authorAyhan, Halis-
dc.date.accessioned2023-03-30T12:58:19Z-
dc.date.available2023-03-30T12:58:19Z-
dc.date.issued1983-
dc.identifier.citationAyhan, H. (1983). İslâmiyetin eğitimimize getirdiği değerler ve Türklerin eğitime hizmetleri. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/32093-
dc.description.abstractEğitim fert ve cemiyet hayatındaki, en tesirli çalışmaların adıdır. Eğitim ferdin şahsiyetini tayin ettiği gibi, cemiyetteki bütün sosyal kurumların kültür ve medeniyetin meydana gelmesinde ve gelişerek devam etmesinde de kendini göstermektedir. Eğitimle fertlerin iyi bir insan iyi bir vatandaş ve iyi bir müslüman olması sağlanabildiği gibi, insanlığın kültür ve medeniyet sahasında meydana getirdiği eserlerinde devamı sağlanmaktadır. Bu tez çalışmasında, Türk milletinin İslamiyetten önceki eğitim durumuyla, İslamiyete girdikten sonraki durumunda görülen; değişmeleri gelişmeleri, ve bu sahada meydana getirilen müesseselerin araştırılması yapılacaktır. Bir taraftan İslamiyetin Türk eğitimine, getirdiği değerlerin neler olduğuna işaret edilirken, bir taraftan da, Türklerin İslam alemine eğitim bakımından neler kazandırdıkları gösterilmeğe çalışılacaktır. Bunun içinde, eğitimin genel olarak tanımı ve sahası belirtildikten sonra şu konuların araştırılması yapılacaktır: 1- İslamiyetten önce Türklerin, eğitim ve öğretim durumu; bu bölümde, eski Türk kültür ve medeniyet inin seviyesine 1, yazı ve edebiyat, sosyo-ekonomik hayatın incelenmesi, ve kadının sosyal durumu konularına daha fazla önem verilerek durulacaktır. 2- Türklerin İslamiyete girişi; Sosyal psikoloji ve kısaca tarihi yönden bu konunun tetkiykiyle, Türk- İslam tarihindeki eğitim seviyesinin anlaşılmasına imkân hazırlanmak istenmektedir. 3- İslamiyetin getirdiği eğitsel değerler; Bu bölümde İslamiyetin genel eğitim ve öğretim yönünden getirdiği değerlerin, daha çok Türk eğitim hayatına nasıl tatbik edildiğine bakılmağa çalışılacaktır. Ayrıca Türklerin eğitim alanında İslam alemine ne gibi etkiler yaptığına da yeri geldikçe işaret edilecektir. Sonuçta ise bütün bu araştırmaların ışığında Türklerin nasıl bir anlayışa ulaşarak, bu günkü dünya şartlarına göre İslamiyetin manevi gücünden faydalanabilecekleri gösterilmeğe çalışılacaktır.tr_TR
dc.format.extent[IV], 128[6] sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİslam eğitimitr_TR
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectTürkiyetr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.titleİslâmiyetin eğitimimize getirdiği değerler ve Türklerin eğitime hizmetleritr_TR
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Doktora Tezleri / PhD Dissertations

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
SOD_00403.pdf
  A kadar 2099-12-31
7.24 MBAdobe PDFGöster/Aç Bir kopya isteyin


Bu öğe kapsamında lisanslı Creative Commons License Creative Commons