Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/31639
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTokol, Tuncer-
dc.contributor.authorKırçova, İbrahim-
dc.date.accessioned2023-03-20T07:23:16Z-
dc.date.available2023-03-20T07:23:16Z-
dc.date.issued1992-
dc.identifier.citationKırçova, İ. (1992). Menkul kıymet pazarlaması ve Türkiye uygulaması. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/31639-
dc.description.abstractGelişmişlik düzeyi ne olursa olsun piyasa ekonomisi uygulayan bütün ekonomilerin altyapısını oluşturan kurumlar içinde sermaye piyasası ayrı bir yere ve öneme sahiptir. Özellikle gelişmiş batı ülkelerinde, sermaye piyasasının yüklendiği işlevler dikkate alındığında ekonominin sağlıklı işleyişini sağlayan temel dinamiklerinden birisi de sermaye piyasasıdır. Ülkelerin ayrı ayrı ekonomisinden tek bir dünya ekonomisine doğru gidildiği günümüzde sermaye piyasaları bu bütünleşmeyi sağlayan itici güç olmaktadır. Gümrüklerle, kotalarla ve ülkelerin yasal düzenlemeleriyle oluşturulan ekonomik sınırlar sermaye piyasaları arasında yapılan işlemlerle kendiliğinden ortadan kalkmakta, sermaye akışı ülkeler arası bir nitelik kazanmakta ve tek ekonomiye doğru hızla yol alınmaktadır. Sermaye piyasalarının uluslararası sermaye akışını kolaylaştırma işlevinin temelinde, ülke ekonomisi içinde fonların el değiştirmesine dayalı bir sistem bulunmaktadır. Ekonomik gelişme için çeşitli sektörlerin gereksinim duyduğu fonların, ilgili kuruluşların kullanımına sunulması ve böylelikle atıl fonların değerlendirilmesi işlevini yerine getiren sermaye piyasası, bu işleviyle ekonomik gelişmenin gerçekleşmesine önemli katkılarda bulunur. Türkiye'de 1980 yılından sonra ekonomi politikası açısından temel bir tercih değişikliği yapılmış, bu değişikliğin gerektirdiği tüm ekonomik altyapı kurumları oluşturulmaya başlanmıştır. Bu nedenle Türkiye'de sermaye piyasası henüz çok kısa bir geçmişe sahip ve gelişme halinde bir yapı arzetmektedir. Batılı ülkelerde 20. yüzyılın hemen başlarında oluşturulan ve etkin bir biçimde çalışan sermaye piyasaları Türkiye'de yukarıda belirtildiği gibi ancak 24 ocak 1980'de başlatılan "Ekonomik İstikrar Tedbirleri'' programı kapsamında yürürlüğe giren 1 şubat 1982 tarihli "Sermaye Piyasası Kanunu" ile çalışmaya başlamıştır.tr_TR
dc.format.extentIX, 258 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMenkul kıymet pazarlamasıtr_TR
dc.subjectTürkiyetr_TR
dc.titleMenkul kıymet pazarlaması ve Türkiye uygulamasıtr_TR
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Anabilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Doktora Tezleri / PhD Dissertations

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SOD_00053.pdf
  Until 2099-12-31
6.42 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons