Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/31533
Title: Kapanmayan defter: İktisada insan ve insana iktisat arayışları
Authors: Dinçaslan, Mehmet
Keywords: İktisad
İnsan
Bilgelik
Issue Date: 30-Nov-2022
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Dinçaslan, M. (2022). ''Kapanmayan defter: İktisada insan ve insana iktisat arayışları''. Bursa Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 41(2), 267-270.
Abstract: Beşerî tarihe kuşbakışı dikkat kesildiğinde farklı zamanlarda ve mekânlarda soluklanan insanların sayısız eserleri göze çarpacaktır. Yazılı/basılı eserler, mîmârî yapılar, kültür ve sanat eserleri ve diğerleri… Her eser, doğal olarak bunları üreten/tasarlayan eser sahiplerine işaret edecektir. Eser sahipleri ürettikleri eserlerle hem fikrî istidatlarını işletmenin maddî ve mânevî hazzını tadarlarken hem de insan-insan ilişkisi çerçevesinde bunların muhtemel alıcıları konumundaki diğer insanlardan gelecek tepkileri (ilgi, beğeni, eleştiri vs.) görmeyi arzularlar. Bu devrede eseri hakkıyla idrak edebilecek muhatap bulma sorunu belirmektedir. Bu sorun, muhatapların bazen eserin kıymetini takdir edebilecek donanımdan yoksun olmalarından kaynaklanabileceği gibi, bazen de eser sahipleri arasında “eksik bilgi”ye sahip olmalarından ötürü alıcılarını bir tür kalpazan tavrıyla aldatanlarca da ortaya çıkabilmektedir. Dahası eserlerini allayıp pullayıp takdim eden kalpazanların sayıca çoğalması, beraberinde muhatapların özgün eserlere ve mümtaz eser sahiplerine ulaşmasını oldukça zorlaştırmaktadır. Bu ahvâl altında özgün eserler ve eser sahipleri, muhataplarını bulamamanın yol açtığı buruklukla bazen unutulmaya yüz tutmaktadır.
URI: http://www.uludag.edu.tr/iibfdergi/default/konu/10322
https://uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2022_2/asl11_20222.pdf
http://hdl.handle.net/11452/31533
ISSN: 1301-3386
2750-9190
Appears in Collections:2022 Cilt 41 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
41_2_11.pdf300.71 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons