Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/31107
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2023-02-22T08:38:35Z-
dc.date.available2023-02-22T08:38:35Z-
dc.date.issued2022-07-12-
dc.identifier.citationTorun, U. (2022). ''Viyola öğretiminde sol el ve sağ el tekniklerinin incelenmesi''. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(43), 1445-1474.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.issn2564-6834-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21550/sosbilder.1110813-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2404672-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/31107-
dc.description.abstractDoğru teknik ve müzikal sonuçlara ulaşmak için olması gereken doğru çalgı tekniklerinin sağlıklı bir biçimde uygulanması önem arz etmektedir. Viyolada sol el ve sağ ele ilişkin teknik meseleler, icracının bu hedeflere ulaşmakta kullanacağı temel araçlarıdır. Bu nedenle araştırmanın amacı; viyola öğretiminde sağ el ve sol el tekniklerinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmada viyola öğretiminde sol el ve sağ el tekniklerini incelemeye yönelik olarak durum tespitine dayalı tarama modeli kullanılmış olup araştırma son yirmi beş yıl içerisinde Google Akademik’te taranan çalışmalarla sınırlı tutulmuştur. Araştırma sonucunda viyola öğretiminde sol el teknikleri ile sağ el tekniklerine yönelik önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractIn order to achieve correct technical and musical results, it is important to apply the correct instrument techniques in a right way. The technical issues of the left and right hands in the viola are the main tools the performer will use to achieve these goals. Therefore, the aim of the research is; it was determined as the examination of righthand and left-hand techniques in viola teaching. In the research, due diligence-based scanning model was used to examine left-hand and right-hand techniques in viola teaching, and the research was limited to the studies scanned in Google Scholar in the last twenty-five years. As a result of the research, suggestions were made for left-handed and right-handed techniques in viola teaching.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectViyolatr_TR
dc.subjectTutuştr_TR
dc.subjectSol el teknikleritr_TR
dc.subjectSağ el teknikleritr_TR
dc.subjectArşetr_TR
dc.subjectViolaen_US
dc.subjectHoldingen_US
dc.subjectLeft-hand techniquesen_US
dc.subjectRight-hand techniquesen_US
dc.subjectBowen_US
dc.titleViyola öğretiminde sol el ve sağ el tekniklerinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamination of left-hand and right-hand techniques in viola teachingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0003-0778-8083tr_TR
dc.identifier.startpage1445tr_TR
dc.identifier.endpage1474tr_TR
dc.identifier.volume23tr_TR
dc.identifier.issue43tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorTorun, Uğraş-
Appears in Collections:2022 Cilt 23 Sayı 43

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23_43_21.pdf1.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons