Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/30688
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDinçer, Figun-
dc.contributor.authorKara, Cansu-
dc.date.accessioned2023-01-27T10:17:24Z-
dc.date.available2023-01-27T10:17:24Z-
dc.date.issued2022-09-05-
dc.identifier.citationKara, C. (2022). Improving speaking skills of primary school students through drama plays in english language lessons. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/30688-
dc.description.abstractThe aim of this study is to observe drama activities in language classes and how they affect students’ speaking skill. It also aims to apply suggested activities by Gillian Lazar and his method of using drama in English language classrooms. Literature and Language Teaching by Gillian Lazar is the handbook and a major resource for the study. This study took place in small, public school in Erciş/Van outside of city where there is very limited resources for students. Primary School 4th grade students were the subject of this study. Language outcomes had been measured by teacher based on observations and the data were collected according to teacher’s observations regarding language outcomes of the related unit. The first chapter gives information about the background of the study, aims, subjects and the method. The second chapter presents related literature review, reasons of using drama, effects of drama in language classes and its relation to speaking skill. The third chapter contains methodology of the study including data collection and teachers’ observations. The fourth chapter is about the findings of the study specific on anxiety, enthusiasm, improving speaking skill and speaking fluency. The final chapter provides summary of the study, suggestions, limitations and conclusions. The analysis of the collected data has pointed out that drama activities utilized in teaching English as a foreign language classes at elementary school affected students’ speaking abilities. Furthermore, drama activities and their implementation in elementary level language learning programs could be utilized as an effective tool.tr_TR
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, dil derslerinde drama etkinliklerinin öğrencilerin konuşma becerilerini nasıl etkilediğini gözlemlemektir. Ayrıca Gillian Lazar'ın önerdiği etkinlikleri ve dramayı İngilizce sınıflarında kullanma yöntemini uygulamayı amaçlamaktadır. Gillian Lazar'dan Edebiyat ve Dil Öğretimi, çalışma için el kitabı ve önemli bir kaynaktır. Bu araştırma, şehir dışında, Erciş/Van'da, öğrenciler için çok sınırlı kaynakların olduğu küçük bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. İlkokul 4. sınıf öğrencileri bu çalışmanın konusunu oluşturmuştur. Öğretmen tarafından dil kazanımlarına ilişkin gözlemlere dayalı olarak kazanım becerileri ölçülmüş, veriler gözleme dayalı elde edilmiştir. Birinci bölümde çalışmanın arka planı, amaçları, konuları ve yöntemi hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ilgili literatür taraması, dramanın kullanılma nedenleri, dramanın dil derslerindeki etkileri ve konuşma becerisi ile ilişkisi anlatılmaktadır. Üçüncü bölüm, veri toplama ve öğretmen gözlemlerini içeren çalışmanın metodolojisini içermektedir. Dördüncü bölüm, kaygı, coşku, konuşma becerisini geliştirme ve konuşma akıcılığı özelinde çalışmanın bulguları hakkındadır. Son bölümde ise çalışmanın özeti, öneriler, sınırlılıklar ve sonuçlar yer almaktadır. Toplanan verilerin analizi, ilkokulda yabancı dil olarak İngilizce derslerinde kullanılan drama etkinliklerinin öğrencilerin konuşma becerilerini etkilediğini göstermiştir. Ayrıca ilköğretim düzeyindeki dil öğretim programlarında drama etkinlikleri ve uygulanması etkili bir araç olarak kullanılabilir.en_US
dc.format.extentXI, 65 sayfatr_TR
dc.language.isoenen_US
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectRole- playen_US
dc.subjectAct outen_US
dc.subjectSpeaking skillen_US
dc.subjectPrimary school studentsen_US
dc.subjectDramatr_TR
dc.subjectRol yapmatr_TR
dc.subjectCanlandırmatr_TR
dc.subjectKonuşma becerisitr_TR
dc.subjectİlkokul öğrencileritr_TR
dc.titleImproving speaking skills of primary school students through drama plays in english language lessonstr_TR
dc.title.alternativeİlkokul öğrencilerinin ingilizce derslerinde konuşma becerisini drama oyunları ile geliştirmeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-8762-7783tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cansu_Kara.pdf1.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons