Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/30468
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKanık, Muhammet Zinnur-
dc.contributor.authorAşcı, Yasemin-
dc.date.accessioned2023-01-16T08:07:02Z-
dc.date.available2023-01-16T08:07:02Z-
dc.date.issued2022-08-19-
dc.identifier.citationAşcı, Y. (2022). 4-6 yaş dönemi çocuklarının değerler eğitiminde dini müzik. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/30468-
dc.description.abstractDiyanet işleri başkanlığı tarafından 2013 yılında pilot bölgelerde başlatılan, gösterilen ilgi ve talep doğrultusunda son yıllarda tüm Türkiye'de yaygın hale gelen 4-6 yaş kurslarında, çocuklara hem Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenen kazanımların bulunduğu okul öncesi eğitimi hem de dini ve manevi kazanımları içeren değerler eğitimi verilmektedir. Genelde tüm çocuklara özelde ise 4-6 yaş grubu çocuklarına bu değerlerin kazandırılması için çeşitli destekleyici yöntemler kullanılmaktadır. Bu yöntemler arasında çocuklara öğrenmeyi daha eğlenceli kılacak ve öğrenilen bilgilerin kalıcı hale gelmesini sağlayacak uygulamalardan biri de müzikli eğitim öğretim faaliyetleridir. Çalışmamızda, çocukların manevi değerleri benimsemesi üzerinde müziğin olumlu etkisini ortaya koymak hedeflenmektedir.tr_TR
dc.description.abstractIn the 4-6 year old Qur'an courses, which were started in pilot regions by the Presidency of Religious Affairs in 2013 and have become widespread in recent years in line with the interest and demand shown, children are given both pre-school education with the achievements of the Ministry of National Education and values education including religious and spiritual gains. Various supportive methods are used in order to gain these values to all children in general, and especially to children aged 4-6. Among these methods, one of the applications that will make learning more fun for children and make the learned information permanent is musical educational activities. In our study, it is aimed to reveal the positive effect of music on children's adoption of spiritual values.en_US
dc.format.extentXI, 132 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDeğerler eğitimitr_TR
dc.subjectÇocuktr_TR
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subject4-6 yaştr_TR
dc.subjectOkul öncesi eğitimtr_TR
dc.subjectSipiritual values educationen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subject4-6 yearsen_US
dc.subjectPre-school educationen_US
dc.title4-6 yaş dönemi çocuklarının değerler eğitiminde dini müziktr_TR
dc.title.alternativeReligious music in the values education of children between 4 to 6 yearsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı/Türk Din Musikisi Bilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0003-2245-978Xtr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yasemin_Aşçı.pdf7.74 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons