Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/30389
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTuncel, Cem Okan-
dc.contributor.authorEkici, Kemal Yiğit-
dc.date.accessioned2023-01-11T07:08:57Z-
dc.date.available2023-01-11T07:08:57Z-
dc.date.issued2022-07-29-
dc.identifier.citationEkici, K. Y. (2022). Paylaşım ekonomisinin konaklama hizmeti sektörü üzerine etkisi: Airbnb örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/30389-
dc.description.abstractWeb 2.0, insanların topluluklarla bağlantı şekillerini değiştirdi ve insanların bilgi alma yöntemlerini de etkileyerek, insanların çevrimiçi bilgi almalarını ve aynı zamanda paylaşabilmelerini sağlamıştır. Paylaşım ekonomisi platformları; mal veya hizmet sağlayıcısı tedarikçiler, tüketiciler ve aracı olarak paylaşım ekonomisi platformu şeklinde üç farklı tarafın bulunduğu sistemlerdir. Platformlar sayesinde işlem maliyetleri düşmekte ve ikame derecesi artmaktadır. Böylelikle tüketiciler; düşük fiyat, daha fazla seçenek, daha iyi kalite ve kolaylıktan faydalanır ve tedarikçiler ise ek gelir elde eder. Platformların sıfır ya da çok düşük marjinal maliyetlere sahip olması ve aynı zamanda ruhsat ve vergilendirme gibi yasal düzenleme ve gerekliliklerin ihlal edilmesi, kayıt dışılığı ve haksız rekabete neden olmaktadır; ayrıca kısa süreli konaklamaya konu olan kiralamalar da birçok şehirde yasadışı şekilde faaliyet göstermektedir. Çalışmada nitel veri analizi yöntemiyle birlikte Airbnb özelinde vaka incelemesi ile bu fenomenin etkileri incelenmiştir. Airbnb platformunun tedarik kısmında yer alan katılımcıların olduğu piyasanın, monopolcü rekabet piyasasına benzer bir yapıya sahip olduğu söylenebilir. Bununla birlikte, ağ içi konuk ağırlama için uygulanan üç düzenleyici stratejiden bahsedilebileceği görülmüştür. Vergilendirme, listelemeler için kayıt zorunluluğu ve kısa süreli kiralamaların yasaklanmasıdır. Tamamen yasaklama ise çok az örneğe sahiptir. Çalışmada incelenmiş olan New York ve San Francisco şehirlerinde Airbnb'nin ağ içi konuk ağırlama hizmetleri piyasasında VRBO'ya kıyasla daha baskın olduğu ve Airbnb'nin otellerle rekabetinde ise "Özel Oda" seçeneğiyle daha ucuz alternatifler sunduğu görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractWeb 2.0 has changed the way people connect with communities and has also affected the way people get information, enabling people to receive and share information online at the same time. Sharing economy platforms are systems in which there are three different sides: suppliers of goods or services, consumers and a platform as an intermediary. Thanks to platforms, transaction costs decrease and the degree of substitution increases. Consumers; benefit from the lower prices, more choices, better quality and convenience, and also suppliers earn additional income. The fact that platforms have zero or very low marginal costs and also violate legal regulations and requirements such as licenses and taxation causes informality and unfair competition. In addition, rentals subject to short-term accommodation also operate illegally in many cities. In the study, together with the qualitative data analysis method, the effects of this phenomenon were examined with a case study specific to Airbnb. It can be said that the market with the participants in the procurement part of the Airbnb platform has a structure similar to the monopolistic competition market. It has been seen that three regulatory strategies can be mentioned for in network hospitality: "Taxation, registration requirement for listings, and prohibition of short-term rentals". In the cities of New York and San Francisco examined in the study, it was seen that Airbnb is more dominant than VRBO in the in-network hospitality services market and Airbnb offers cheaper alternatives with the "Private Room" option in competition with hotels.en_US
dc.format.extentXII, 195 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPaylaşım ekonomisitr_TR
dc.subjectİki taraflı piyasalartr_TR
dc.subjectKonaklama sektörütr_TR
dc.subjectAirbnbtr_TR
dc.subjectSharing economyen_US
dc.subjectTwo-sided marketsen_US
dc.subjectHospitality industryen_US
dc.titlePaylaşım ekonomisinin konaklama hizmeti sektörü üzerine etkisi: Airbnb örneğitr_TR
dc.title.alternativeThe impact of the sharing economy on the hospitality industry: The case of Airbnben_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İktisat Anabilim Dalı/İktisat Bilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0001-8809-9532tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kemal_Yiğit_Ekici.pdf2.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons