Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/29303
Title: Kümelenme ve pazarlama performansı arasındaki ilişki: Bilişim kümelenmelerinde yer alan işletmeler üzerinde bir araştırma
Other Titles: The relationship between clustering and marketing performance: A research on companies in ICT clusters
Authors: Özdemir, Erkan
Kahraman, Mustafa
Bursa Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Anabilim Dalı/Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı.
0000-0003-0539-4507
Keywords: Kümelenme
Bilişim kümelenmesi
Kümelenmenin faydaları
Pazarlama performansı
Cluster
ICT Cluster
Benefits of clustering
Marketing performance
Issue Date: 28-Jun-2022
Publisher: Bursa Uludağ Üniversitesi
Citation: Kahraman, M. (2022). Kümelenme ve pazarlama performansı arasındaki ilişki: Bilişim kümelenmelerinde yer alan işletmeler üzerinde bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Abstract: Bu tez çalışmasında bilişim kümelerinin, kümelenmede yer alan işletmelerin pazarlama performansı üzerindeki etkisi ortaya konmuştur. Günümüzdeki yoğun rekabet koşullarında önemli bir araç olan kümelenme kavramı, gelişimi, aktörleri, avantajları, yaklaşımları, yaşam döngüsü ve türleri ile bilişim sektörü literatürden faydalanılarak ortaya konmuş ve bilişim sektörü kümelenmeleri ele alınmıştır. Bilişim sektöründe olan ve kümelenme faaliyetleri içerisinde yer alan işletmelerin, pazarlama performansı açısından daha başarılı oldukları görülmüştür. Tez çalışması, kümelenmenin pazarlama performansı ile ilişkisinin olduğunun bilinmesi ve işletmelerin kümelenme faaliyetlerine yönelimini sağlaması açısından yararlı olacaktır. Tez çalışması literatüre katkı sağlamanın yanında, araştırmacılara ve işletme yöneticilerine de öneriler sunmaktadır.
In this thesis, the effect of ICT clusters on marketing performance of the companies in the cluster is revealed. The concept of clustering, which is an important tool in today's intense competition conditions, its development, actors, advantages, approaches, life cycle and types, and the ICT sector are demonstrated by using the literature and ICT sector clusters are discussed. It is observed that ICT companies included in clustering activities are more successful in terms of marketing performance. The thesis will be useful in terms of knowing the relationship between clustering and marketing performance and enabling businesses to focus on clustering activities. In addition to contributing to the literature, the thesis also offers suggestions to researchers and company managers.
URI: http://hdl.handle.net/11452/29303
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mustafa_Kahraman.pdf2.31 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons