Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/2867
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGüleç, Selma-
dc.contributor.authorBaran, Sibel Saygı-
dc.date.accessioned2019-12-11T07:12:25Z-
dc.date.available2019-12-11T07:12:25Z-
dc.date.issued2010-07-12-
dc.identifier.citationBaran, S. S. (2010). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin demokratik tutum geliştirmesinde aile, öğretmen ve okul yönetimini algılama biçimleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2867-
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin demokratik tutum geliştirmelerinde aile, öğretmen ve okul yönetimini algılama biçimlerini belirlemektir. Tarama modelinde yapılmış bu araştırmada öncelikle kuramsal temeller incelenmiştir. Daha sonra, literatürden yararlanılarak, öğrenciler için bir ölçek geliştirilmiştir. Araştırma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kuramsal temellere ayrılmıştır. Bu amaçla; demokrasi, okul ve aile ortamın demokrasi eğitimi açısından önemi ve ortamsal özellikleri irdelenmiş ve araştırmanın problemi, amacı, önemi, varsayım ve sınırlılıkları belirtilmiştir. İkinci bölüm, araştırmanın yöntemine ayrılmış; evren ve örneklem, veri toplama ve analiz teknikleri hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde, araştırma sonunda ulaşılan bulgular tablolar halinde özetlenmiş; SPSS (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı)’ten yararlanarak analiz edilmiştir. Yapılan analizlerde başlıca; frekans ve yüzde dağılımı ile χ2 (Chi Square) Testleri kullanılmıştır. Son bölümde ise araştırmanın sonuçları belirtilip okul ve aileyi demokrasi eğitiminde daha etkin kılmak için öneriler getirilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe main goal of this research was to determine 6th and 7th grade students’perceptions of family, teacher and school administration on their democratic attitude development. The research was based on descriptive model. First, the conceptual context of the research was constructed and then questionnaire was deloped in order to collect the necesary data. For this aim, related literatures on the subject were studied. The research was divided into four chapters. In the first chapter, the problem, goals, importances, assumptions and constraints of the research were described. The conceptual base of the research was examined. The second chapter explained the research methodology, which describes the population, sample, and the process of the research. In the thirth chapter, the collected data were analysed using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows. This process included different statistical techniques like frequency distribution, percentage, χ2 (Chi-square) tests. In the last chapter, conclusions of the research were drawn from the data analyses and the conceptual base.en_US
dc.format.extentXVII, 118 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEğitim ve öğretimtr_TR
dc.subjectAile tutumutr_TR
dc.subjectDavranıştr_TR
dc.subjectDemokrasi eğitimitr_TR
dc.subjectDemokratik tutumtr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectOkul yönetimitr_TR
dc.subjectTutumlartr_TR
dc.subjectÖğrenci davranışıtr_TR
dc.subjectÖğretmen tutumutr_TR
dc.subjectİlköğretimtr_TR
dc.subjectEducation and trainingen_US
dc.subjectFamily attitudeen_US
dc.subjectBehavioren_US
dc.subjectEducation of democracyen_US
dc.subjectDemocratic attitudeen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectSchool administrationen_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectBehavior of studenten_US
dc.subjectTeacher attitudeen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.titleİlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin demokratik tutum geliştirmesinde aile, öğretmen ve okul yönetimini algılama biçimleritr_TR
dc.title.alternative6th and 7th grade students' perceptions of family, teacher and school administration on their democratic attitude developmenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı/Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
262884.pdf2.57 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons