Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/28023
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2022-07-25T11:18:45Z-
dc.date.available2022-07-25T11:18:45Z-
dc.date.issued2021-09-14-
dc.identifier.citationÜnaldı, E. (2022). "Rus Viyola Okulunun kuruluşu ve gelişimi: Vadim Borisovski". Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(42), 521-546.tr_TR
dc.identifier.issn1302-2423-
dc.identifier.issn2564-6834-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21550/sosbilder.960797-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1854509-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/28023-
dc.description.abstract20. yüzyılda solo viyola yorumculuğu hızla gelişmeye başlamış, Alman viyolacı Paul Hindemith, İskoç viyolacı William Primrose, İngiliz viyolacı Lionel Tertis ve Rus viyolacı Vadim Borisovski sayesinde yeni bir seviyeye ulaşmıştır. Moskova Çaykovski Devlet Konservatuvarında profesör olan Vadim Borisovski, öğretmenlikle beraber hayatı boyunca solist ve Beethoven Yaylı Dörtlüsü’nün viyola sanatçısı olarak konserler vermiştir. Pedagog olarak kendine ait çalışma yöntemlerini, disiplinini ve sahne tecrübesini öğrencilerine aktaran Borisovski, 47 yıl öğretmenlik yapmış ve çok sayıda profesyonel viyola sanatçısı yetiştirerek Rus Viyola Okulunu dünya standartlarına ulaştırmıştır. Bu çalışmanın amacı Rus Viyola Okulunun kurulması ve gelişmesi ile çalışma yöntemleri ve önde gelen Rus viyola sanatçılarının önemini anlatmaktır.tr_TR
dc.description.abstractIn the 20th century, the art of viola interpretation began to progress rapidly, thanks to German violist Paul Hindemith, Scotch violist William Primrose, British violist Lionel Tertis and Russian violist Vadim Borisovski, it reached to a new level. Vadim Borisovky was a professor at the Moscow-Tchaikovsky State Conservatory, in addition to his teaching career; he gave concerts throughout his whole life as a soloist and member of the Beethoven Quartet. As a pedagogue, he educated many professional violists throughout his 47 years of teaching career, which he carried over his discipline, experience and own methods to his students, accomplishing the Russian viola school to the world standards. This work aims to explain the progress of the Russian art of viola interpretation, practice methods and importance of leading Russian violists.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectViyolatr_TR
dc.subjectRus Viyola Okulutr_TR
dc.subjectViyola eğitimitr_TR
dc.subjectViyola yorumculuğutr_TR
dc.subjectVadim Borisovskitr_TR
dc.subjectViolatr_TR
dc.subjectRussian Viola Schoolen_US
dc.subjectViola educationen_US
dc.subjectViola interpretationen_US
dc.titleRus Viyola Okulunun kuruluşu ve gelişimi: Vadim Borisovskitr_TR
dc.title.alternativeEstablishment and development of Russian Viola School: Vadim Borisovskyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Devlet Konservatuvarı/Müzik Bölümü.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0003-3260-0652tr_TR
dc.identifier.startpage521tr_TR
dc.identifier.endpage546tr_TR
dc.identifier.volume23tr_TR
dc.identifier.issue42tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorÜnaldı, Elena-
Appears in Collections:2022 Cilt 23 Sayı 42

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23_42_17.pdf956.65 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons