Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/27803
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDağlı, Kadir-
dc.date.accessioned2022-07-07T13:10:10Z-
dc.date.available2022-07-07T13:10:10Z-
dc.date.issued2022-04-06-
dc.identifier.citationDağlı, K. ve Yüksel, S. (2022). "Suriyeli öğrencilerin matematik dersi kazanımlarına ulaşmaları sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 1-27.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.890849-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1616908-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27803-
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Sedat Yüksel'in danışmanlığında Kadir Dağlı tarafından yazılan "Suriyeli sığınmacı öğrencilerin matematik dersi kazanımları elde etme sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul ikinci sınıf öğretmenlerinin Suriyeli sığınmacı öğrencilere matematik kazanımlarını edindirme sürecinde karşılaştıkları zorlukları ortaya koymaktır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa'da Suriyeli sığınmacı öğrencilerin yoğun olarak bulunduğu okullarda görev yapan 13 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmış ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin Suriyeli sığınmacı öğrencilerin diğer derslere göre matematik dersini daha çok sevdikleri ve matematik dersinde daha başarılı oldukları görüşünde oldukları ortaya çıkmıştır. Öğretmenler matematik dersi kazanımlarına ilişkin olarak Suriyeli sığınmacı öğrencilerin genel olarak aritmetik ve geometrik kazanımlarda zorlanmazken akademik dil gerektiren problem çözme veri toplama kazanımlarına ulaşmada zorlandıkları görüşündedirler.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this qualitative study is to present the challenges faced by 2nd-grade teachers in the process of helping Syrian refugee students acquire mathematics learning outcomes. The study group of the research consisted of 13 teachers working in schools in Bursa where Syrian refugee students are concentrated. Study data were collected by means of semi-structured interviews and analyzed with descriptive analysis. Findings revealed that the teachers reported that Syrian refugee students liked mathematics more than other classes and that they were more successful in mathematics. Regarding the mathematics learning outcomes, the teachers stated that while Syrian refugee students generally did not have difficulty reaching arithmetic and geometric outcomes, they had difficulty achieving problem-solving and data collection outcomes that required academic language.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSuriyeli sığınmacıtr_TR
dc.subjectSınıf öğretmenleritr_TR
dc.subjectMatematik kazanımlarıtr_TR
dc.subjectSyrian refugeeen_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectMathematics learning outcomesen_US
dc.titleSuriyeli öğrencilerin matematik dersi kazanımlarına ulaşmaları sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlartr_TR
dc.title.alternativeChallenges faced by 2nd grade teachers during the process of Syrian students’ access to mathematics learning outcomesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.contributor.orcid00000001-8760-6694tr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage27tr_TR
dc.identifier.volume35tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorYüksel, Sedat-
dc.relation.collaborationSanayitr_TR
dc.relation.tezYüksek lisanstr_TR
Appears in Collections:2022 Cilt 35 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
35_1_1.pdf475.29 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons