Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/27779
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2022-07-07T07:56:48Z-
dc.date.available2022-07-07T07:56:48Z-
dc.date.issued2021-11-19-
dc.identifier.citationKuru, N. vd. (2021). "Duygu koçluğu iletişim eğitiminin okul öncesi öğretmenlerinin ve annelerin yaşamlarına etkisi: Bir deneyim paylaşımı". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 1083-1124.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.955407-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1835288-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27779-
dc.description.abstractDavranışların yönetiminde duygulara odaklanmayı ve ilişkisel yaklaşımı destekleyen duygu koçluğu, eğitim ortamlarında da kullanılabilen çok disiplinli bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım çocukların zor duyguları yönetme yetkinliklerini geliştirmek amacıyla çocuklar ve yetişkinler arasındaki ilişkiyi destekleyerek duygusal düzenlemeyi sağlamak için bütünleştirici bir araç olarak kullanılmakta ve uluslararası alan yazında yaklaşımın olumlu etkileri konusunda birçok çalışma bulunmaktadır. Ancak ülkemizde erken çocukluk döneminde ev ve okul ortamlarında Duygu Koçluğu yaklaşımının kullanımı hakkında herhangi bir çalışma bulunmamaktadır. Bu araştırma Duygu Koçluğu yaklaşımı temelli “Duygu Dostu Öğretmenlik ve Ebeveynlik Eğitimi” alan okul öncesi öğretmenlerinin ve bu dönemde çocuğu olan annelerin eğitim sonrasındaki deneyimlerini ve yaklaşımın yaşamlarına etkisi konusundaki görüşlerini almaya yönelik nitel bir “durum çalışması”dır. Araştırma grubu Duygu Koçluğu yaklaşımı temelli “Duygu Dostu Öğretmenlik ve Ebeveynlik Eğitimi” alan gönüllü 32 kişiden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri odak grup görüşmesi ile elde edilmiştir. Analizlerde “MAXQDA” programı kullanılmıştır. Sonuçlar, annelerin ve öğretmenlerin bu yaklaşım hakkında edindikleri bilgilerin yaşamlarına farkındalık ve uygulama düzeyinde pek çok katkı yaptığını, çocukları ve öğrencileri ile iletişimlerinde, öğretmenlik ve ebeveynlik rollerinde olumlu yansımaları olduğunu düşündüklerini göstermektedir. Ülkemizde ailelerde ve okullarda bu yaklaşımın yaygınlaşması için çeşitli bilimsel araştırmalar ve farkındalık çalışmaları yapılması önerilmektedir.tr_TR
dc.description.abstractAdvocating a relational approach and focusing on emotions in the management of behavior, emotion coaching is a multidisciplinary approach that can also be used in educational environments. This approach is used as an integrating tool to provide emotional organization by supporting child-adult relationships in order to improve children's ability to manage challenging emotions, and there are many studies on the positive impacts of the approach in the international literature. However, to the researchers’ knowledge, there have been no studies in Turkey on how the Emotion Coaching (EC) communication approach impacts the lives of children in their early childhood, their teachers and their families. This is a qualitative case study conducted to reveal the experiences of preschool teachers and mothers of children in early childhood who have received the Emotion Coaching Communication Approach-Based "Emotion Friendly Teaching & Parenting Training" and their views on how the approach has impacted their lives. The research group consists of 32 volunteers who have received the training. The data of the study was obtained with a focus group interview. The computer software program MAXQDA was used to analyze the data. The overall results show us that the knowledge that mothers and teachers have gained training had greatly contributed to their lives both in awareness and practice levels.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDuygu koçluğutr_TR
dc.subjectOkul öncesi dönemtr_TR
dc.subjectÖğretmen eğitimitr_TR
dc.subjectAile eğitimitr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectEmotion coachingen_US
dc.subjectEarly childhooden_US
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.subjectFamily educationen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.titleDuygu koçluğu iletişim eğitiminin okul öncesi öğretmenlerinin ve annelerin yaşamlarına etkisi: Bir deneyim paylaşımıtr_TR
dc.title.alternativeThe impact of emotion coaching communication training on the lives of preschool teachers and mothers: Sharing an experienceen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Okul Öncesi Eğitimi Bölümü.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0003-3536-8238tr_TR
dc.contributor.orcid0000- 0003-4790-3242tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0003-4665-5291tr_TR
dc.identifier.startpage1083tr_TR
dc.identifier.endpage1124tr_TR
dc.identifier.volume34tr_TR
dc.identifier.issue3tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorKuru, Nalan-
dc.contributor.buuauthorKesen, Nihal-
dc.contributor.buuauthorKesmez, Şeyma-
Appears in Collections:2021 Cilt 34 Sayı 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
34_3_5.pdf394.13 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons