Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/27760
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaran, Aslıhan-
dc.contributor.authorSadık, Olgun-
dc.date.accessioned2022-07-07T06:15:59Z-
dc.date.available2022-07-07T06:15:59Z-
dc.date.issued2021-05-04-
dc.identifier.citationBaran, A. ve Sadık, O. (2021). "COVID-19 sürecinde sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan öğretim tecrübelerinin ve görüşlerinin incelenmesi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 813-854.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.882291-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1584859-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27760-
dc.description.abstractBu çalışma, acil uzaktan öğretimde sınıf öğretmenlerinin COVID-19 salgını sürecindeki tecrübelerinin ve görüşlerinin incelemesini kapsamaktadır. Araştırma, zincir okullardan birine ait bir kampüste, 10 sınıf öğretmeninden veriler toplanarak gerçekleşmiştir. Araştırma nitel araştırma türünün fenomenoloji deseni ile desenlenmiştir. Veri toplama 3 aşamada gerçekleşmiştir. İlk olarak sınıf öğretmenlerinin hazırbulunuşluklarını ölçmek amaçlı katılımcılarla bir çevrim içi konferans aracı kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. İkinci aşamada tecrübe verilerini toplamak için katılımcıların iki uzaktan eğitim dersi gözlemlenmiştir. Son aşamada ise dersler tamamlandıktan sonra katılımcılar ile genel görüşlerini toplamak amaçlı yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veriler NVivo uygulaması kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre katılımcıların belli bir teknolojik hazırbulunuşluklarının bulunduğu fakat öncesinde bir uzaktan eğitim deneyimlerinin bulunmadığı ortaya çıkmıştır. Katılımcıların alan yeterliliklerine bakıldığında, çoğu katılımcı kendini alanında yeterli görmekte ve bunu sürekli güncel kalmakla bağdaştırmaktadır. Katılımcılar, öğrencilerinin yaş gruplarının küçük olması sebebiyle, uzaktan öğretimde yaşanan birtakım zorlukların veli desteği alınarak üstesinden geldiklerini bildirmiştir. Araştırmada, ölçme değerlendirme sorunlarına da vurgu yapılmıştır. Katılımcılar uzaktan öğretimde ölçme değerlendirmeyi güvenilir bulmamakla birlikte bu süreçte öğrenci takibi ve iyileştirilmesi için öneriler sunmuştur. Ayrıca bu çalışma acil uzaktan öğretime geçecek kişiler ve kurumlar için öneriler sunmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractThis study covers an examination of primary school teachers' emergency online teaching experiences and views during the COVID-19 pandemic. Within the scope of the research, data was collected from 10 teachers. Data collection took place in 3 stages. First, semi- structured interviews were conducted with the participants using an online conference tool to measure the classroom teachers' readiness. In the second stage, to collect the experience data, two distance education lessons of each participant was observed. In the last stage, interviews were made with the participants to gather their general opinions. The data was analyzed through the NVivo application. According to the results of the research, it was revealed that the participants had a certain technological readiness but did not have any prior distance education experience. Considering the field competencies of the participants, most of the participants see themselves as competent in their field and associate this with being constantly updated. Participants reported that due to the small age groups of the students, some difficulties experienced in distance education were overcome by receiving parent support. Measurement and evaluation problems were also emphasized in the study. Although the participants did not find measurement and evaluation in distance education reliable, they offered suggestions for improving this process. In addition, this study offers suggestions for individuals and institutions that will switch to emergency distance education.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAcil uzaktan öğretimtr_TR
dc.subjectCOVID-19tr_TR
dc.subjectUzaktan eğitimtr_TR
dc.subjectÖğretmen görüşleritr_TR
dc.subjectÖğretmen tecrübeleritr_TR
dc.subjectEmergency distanceen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectTeacher’s experiencesen_US
dc.subjectTeacher’s viewen_US
dc.titleCOVID-19 sürecinde sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan öğretim tecrübelerinin ve görüşlerinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAn examination of primary school teachers’ emergency online teaching experience and perceptions during COVID-19en_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage813tr_TR
dc.identifier.endpage854tr_TR
dc.identifier.volume34tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:2021 Cilt 34 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
34_2_10.pdf521.72 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons