Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/27719
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, Rıfat-
dc.date.accessioned2022-07-05T12:27:24Z-
dc.date.available2022-07-05T12:27:24Z-
dc.date.issued2022-03-02-
dc.identifier.citationAydın, R. (2022). "Kaygı ve tüketim: Modern toplumda benliğin onarımı". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 21(1), 287-332.tr_TR
dc.identifier.issn2645-8950-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20981/kaygi.1034173-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2121952-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27719-
dc.description.abstractÜretim teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerin üretkenlik, verimlilik, karlılık artışı gibi sonuçlarının ekonomik ve sosyal yapıda neden olduğu dönüşüm, bireyin toplumsal yapılardan, kurumlardan ve büyük anlatılardan görece bağımsızlaşmasına ve haz odaklı bir tüketim kültürü içerisinde yaşamasına neden olmuştur. Bu özgürleşmenin birey üzerindeki yan etkisi ise artan bir yalnızlaşma ile birlikte hayata dair sorumlulukların tamamıyla bireye yüklendiği yeni bir kültürel örüntü olmuştur. Bu yeni kültürel yapının bireyin benliğinde açtığı yaraların yansıması ise kaygı duygusunda somutlaşmıştır. Kitle iletişimindeki muazzam artış ile birlikte sanal ortamda artan iletişim, bireyin anlamlı ötekiler dünyasını genişletirken, aynı zamanda onu her an takip eden ve takip edilen bir etkileşimsel sürece de sürüklemiştir. Böylece birey ötekinin gözünü her an yanında taşımaya gönüllü olmuştur. Diğer bir ifadeyle toplumsal etkileşimin genişleyen uzamı ve artan tüketim baskısı ile birlikte birey, artık hiçbir mekân ve zamanda yalnız değildir. Bu kapsamda çalışma, tüketim toplumu kavramı çerçevesinde bireyin maruz kaldığı tüketim baskısının, modern toplumun kaygı yüklü pratiklerine karşı bir tepki olarak işlevselleştiği iddiası noktasında temellenmektedir. Çalışmanın diğer bir iddiası ise tüketimin kaygıyı bastırma açısından geçici bir tatmin sağladığı noktasındadır. Son tahlilde çalışma, sosyolojik ve psikolojik yaklaşımlar çerçevesinde kaygı duygusunu, tüketim tercihleri üzerinden incelemeyi hedeflemiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe transformation of the economic and social structure caused by the results of the developments in production technologies such as productivity, efficiency and profitability has caused the individual to become relatively independent from social structures, institutions and grand narratives and to live in a pleasure-oriented consumption culture. The side effect of this emancipation on the individual has been a new cultural pattern in which the responsibilities of life are fully attributed to the individual, with an increasing isolation. The reflection of the wounds caused by this new cultural structure on the individual's self has become concrete in the feeling of anxiety. With the enormous increase in mass communication, the increasing communication in the virtual environment has expanded the world of meaningful others, while also dragging the individual into an interactive process that is followed and followed at all times. Thus, the individual volunteered to carry the other's eye with him at all times. In this context, the study is based on the claim that the consumption pressure that the individual is exposed to within the framework of the concept of consumer society becomes functional as a reaction to the anxious practices of modern society.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKaygıtr_TR
dc.subjectBenliktr_TR
dc.subjectTüketim ve medyatr_TR
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectSelfen_US
dc.subjectConsumption and mediaen_US
dc.titleKaygı ve tüketim: Modern toplumda benliğin onarımıtr_TR
dc.title.alternativeAnxiety and consumption: Repairing the self in modern societyen_US
dc.typeArticletr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage287tr_TR
dc.identifier.endpage332tr_TR
dc.identifier.volume21tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
Appears in Collections:2022 Cilt 21 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21_1_13.pdf471.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons