Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/27640
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGöçerler, Harun-
dc.date.accessioned2022-07-04T08:45:13Z-
dc.date.available2022-07-04T08:45:13Z-
dc.date.issued2021-10-14-
dc.identifier.citationGöçerler, H. (2021). ''Mobil dil öğrenme oyunu uygulamalarının tasarımında ve seçiminde kullanılabilecek ölçütler üzerine bir alan taraması çalışması''. International Journal of Social Inquiry, 14(2), 591-615.tr_TR
dc.identifier.issn1307-8364-
dc.identifier.issn1307-9999-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1595272-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37093/ijsi.885077-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27640-
dc.description.abstractGünümüzde yabancı dil öğrencileri, kendi dil becerilerini desteklemek amacıyla dijital imkânlardan çokça faydalanmaktadır. Bu noktada mobil dil öğrenme oyunu uygulamaları öğrenciler için eğlenceli bir alternatif olarak görülmektedir. Sayıları günden güne artan bu uygulamalardaki çeşitlilik, aynı zamanda bir nitelik sorununu da beraberinde getirmektedir. Söz konusu uygulamaların kullanıma sunulduğu platformların neredeyse bir uygulama çöplüğü haline gelmesi sebebiyle, dil becerilerinin gelişimine katkı sağlayabilecek etkili bir mobil uygulama seçebilmek tüm kullanıcılar tarafından dikkate alınması gereken bir unsurdur. Bu çalışmada mobil dil öğrenme oyunu uygulamalarının geliştirilmesi ve seçimi konusunda bir alan yazın taraması yapılmıştır. Bu sayede ülkemizde geliştirilme potansiyeli olan mobil dil öğrenme uygulamalarının niteliksel özelliklerinin gelişiminde katkıda bulunmak hedeflenmiştir. Sonuç kısmında söz konusu uygulamaların kullanıcıya sunması gereken ana başlıklar şu şekilde sıralanmıştır; mobil dil öğrenme oyunu uygulamasının kullanıcısı için ilgi çekici görünüm ve içerik özelliklerinin olması gerekir, oyunsal özellikleri ile farklı kullanıcılar ya da sanal kullanıcı ile rekabeti mümkün kılabilmesi gerekir, dil öğrenmekte olan kullanıcının oyun kurgusu içerisinde yeni bilgiler araştırabilmesi ve oyundaki mekânlarda serbestçe gezebilmesi gerekir. Bu noktalar haricinde kullanıcıların dil gelişimine yönelik ihtiyaçları ile psikolojik gelişim düzeyinin de oyunu oynamaya uygun olmasının önemine vurgu yapılmıştır. Ayrıca bu çalışmada aktarılan ölçütlerin belirleyici kesin ölçütler olmadığı, fakat dil eğiticileri tarafından temel alınıp konuya, öğreniciye, güçlendirilmek istenen dil becerisinin niteliğine göre yeniden şekillendirilebileceği anımsatılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractMobile language learning game applications are a fun alternative today, as learners must use digital facilities to support their language skills. The diversity in these applications brings out a quality problem. Since these applications’ platforms have become an application dump, choosing a practical mobile application to improve language skills has become a crucial factor. In this study, a literature analysis on the subject has been conducted, and the points that may be useful in the design and selection of mobile language learning games have been determined in general. The three prominent headings are as follows: Firstly, the application needs an interesting appearance and quality content features. Secondly, it needs to enable competition with different users. Thirdly, it needs to arouse curiosity for information and enable users to navigate freely in the game. Apart from these, the target audience’s language and psychological development necessities are emphasized. In the conclusion part, it is reminded that the criteria conveyed in this study are not definitive, but they can be taken as a basis by educators and reshaped according to the subject to be taught and the skill to be strengthened.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMobil dil öğrenmetr_TR
dc.subjectAkıllı telefon uygulamalarıtr_TR
dc.subjectDijital öğrenmetr_TR
dc.subjectOyun uygulamalarıtr_TR
dc.subjectKesintisiz öğrenmetr_TR
dc.subjectMobile language learningen_US
dc.subjectSmartphone appsen_US
dc.subjectDigital learningen_US
dc.subjectGame appsen_US
dc.subjectContinuous educationen_US
dc.titleMobil dil öğrenme oyunu uygulamalarının tasarımında ve seçiminde kullanılabilecek ölçütler üzerine bir alan taraması çalışmasıtr_TR
dc.title.alternativeA field study on the criteria to be benefitted from in the design and selection of mobile language learning game applicationsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage591tr_TR
dc.identifier.endpage615tr_TR
dc.identifier.volume14tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalBursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi / International Journal of Social Inquirytr_TR
Appears in Collections:2021 Cilt 14 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14_2_10.pdf358.93 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons