Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/26433
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2022-05-12T12:48:25Z-
dc.date.available2022-05-12T12:48:25Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.citationCankur, N. Ş. (1999-2000). ''Öğrencilerin bakış açısı ile tıp fakültesi eğitimi: III - Mezuniyet boyutu''. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 26(1-2-3/1-2), 23-28.tr_TR
dc.identifier.issn1300-414X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/26433-
dc.description.abstractBu çalışmada Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin mezuniyet dönemleri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlandı. Yeni bir eğitim-öğretim yılının başlangıcında uygulanan bir anket ile öğrencilerin uzmanlaşma eğilimleri, tıpta uzmanlık sınavı hakkındaki görüşleri ve mezuniyetteki tahmini yeterlikleri araştırıldı. Öğrencilerin % 93,4 oranında uzmanlaşmayı düşündükleri, ilk sınıflarda tıpta uzmanlık sınavının devamlılığını istemelerine karşın; üst sınıflarda bu desteklerinin azaldığı, son yıla kadar sınava aktif olarak hazırlanmadıkları görüldü. Öğrenciler, mezuniyet sonrası zorunlu hizmet uygulanmasına genelde karşı olduklarını belirttiler. Anket çalışmasının sonuçlarına göre öğrencilerimiz gelecekte başarısız olma kaygısı taşımakta ve kendilerini değişik alanlarda eksik hissetmektedirler.tr_TR
dc.description.abstractIn this study it was aimed to obtain the opinions of medical students about their future career after their graduation from medical school. A questionnaire was given out to the students at the beginning of the new educational year and their tendencies for specialization, opinions for the election exam of specialization on medical sciences and estimated competencies on medicine after graduation were investigated it was found that 93,4 percent of them desired to get a specialized degree. Although in the first years of their education they were supporting the existence of the exam of specialization in medical sciences through the upper classes this support decreased and it was seen that til last year the students had not been preparing themselves for the exam actively. They pointed out that they usually had a resistance to compulsory service which was taking place following the school years. According to the results of this study, our students are apprehensive about their future and also feel themselves insufficient in different subjects of medicine.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTıp eğitimitr_TR
dc.subjectTıp fakültesi öğrencileritr_TR
dc.subjectAnkettr_TR
dc.subjectMezuniyettr_TR
dc.subjectMedical educationen_US
dc.subjectMedical studentsen_US
dc.subjectQuestionnaireen_US
dc.subjectGraduationen_US
dc.titleÖğrencilerin bakış açısı ile tıp fakültesi eğitimi: III - Mezuniyet boyututr_TR
dc.title.alternativeOpinions of medical students on medical education: lll - Some aspects on graduationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/Anatomi Anabilim Dalı.tr_TR
dc.identifier.startpage25tr_TR
dc.identifier.endpage28tr_TR
dc.identifier.volume26tr_TR
dc.identifier.issue1-2-3/1-2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorCankur, Nedim Şimşek-
Appears in Collections:1999/2000 Cilt 26 Sayı 1-2-3/1-2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26_1-2-3_6.pdf1.56 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons