Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/25874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzer, Dilek Zeren-
dc.contributor.authorKuralay, Betül-
dc.date.accessioned2022-04-20T06:00:53Z-
dc.date.available2022-04-20T06:00:53Z-
dc.date.issued2022-02-17-
dc.identifier.citationKuralay, B. (2022). Bilim merkezlerindeki sergilerle ilişkilendirilmiş çevrimiçi atölye çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin yoğunluk konusundaki kavramsal anlama düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/25874-
dc.description.abstractBu araştırmada, bilim merkezi sergi düzenekleriyle ilişkilendirilmiş çevrimiçi atölye çalışmalarının, ortaokul öğrencilerinin yoğunluk konusundaki kavramsal anlama düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, karma araştırma yöntemlerden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında farklı ortaokullarda öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 19 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak, İki Aşamalı Kavramsal Anlama Testi ve Kelime İlişkilendirme Testi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS istatistik paket programından yararlanılmış ve bağımlı örneklemler t testi yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde vii ise içerik analizinin yanı sıra frekans (f) ve yüzde (%) dağılımlarından faydalanılmıştır. Sonuç olarak, bilim merkezi sergi düzenekleriyle ilişkilendirilmiş çevrimiçi atölye çalışmalarının, öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin uygulama sonrasında daha bilimsel cümleler kurduğu, kavram yanılgılarının azaldığı ve yoğunluk kavramı ile kütle, hacim, yüzme, batma ve ayırt edici özellik kavramları arasında daha sıkı ve anlamlı ilişkiler kurduğu sonucuna ulaşılmıştırtr_TR
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to determine the effect of online workshops associated with science center exhibitions on the conceptual understanding levels of secondary school students about density. Convergent parallel design, one of the mixed research methods, was used in the research. The sample of the research consists of 19 seventh grade students studying at different secondary schools in the 2020-2021 academic year and willing to participate in the study voluntarily. Two-Stage Conceptual Comprehension Test and Word Association Test were used as data collection tools. In the analysis of quantitative data, SPSS statistical package program was used and dependent samples t-test was performed. In the analysis of qualitative data, besides content analysis, frequency (f) and percentage (%) distributions were used. As a result, it was determined that the online workshops associated with the science center exhibitions, ix positively affected the students' conceptual understanding levels. It was concluded that the students formed more scientific sentences after the application, their misconceptions decreased, and they established more strong and meaningful relationships between the concept of density and the concepts of mass, volume, floating, sinking and distinctive feature.en_US
dc.format.extentXIX, 164 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBilim merkezitr_TR
dc.subjectÇevrimiçi öğrenmetr_TR
dc.subjectAtölye çalışmalarıtr_TR
dc.subjectYoğunluktr_TR
dc.subjectScience centreen_US
dc.subjectOnline learningen_US
dc.subjectWorkshopsen_US
dc.subjectDensityen_US
dc.titleBilim merkezlerindeki sergilerle ilişkilendirilmiş çevrimiçi atölye çalışmalarının ortaokul öğrencilerinin yoğunluk konusundaki kavramsal anlama düzeylerine etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of online workshops associated with exhibitions at science centers on the conceptual understanding levels of density of secondary school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı/Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0003-2818-6591tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Betül_Kuralay.pdf4.36 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons