Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/2545
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzeke, Sezen-
dc.contributor.authorKara, Zehra Ezgi-
dc.date.accessioned2019-12-09T07:57:59Z-
dc.date.available2019-12-09T07:57:59Z-
dc.date.issued2010-07-08-
dc.identifier.citationKara, Z. E. (2010). Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'nde lisans düzeyinde verilen flüt eğitiminin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2545-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) lisans düzeyinde eğitim vermekte olan flüt eğitimcilerinin görüşlerinin derlenmesi, bu görüşler doğrultusunda Türkiye ve ABD’deki flüt eğitiminin değerlendirilmesi, kullanılan öğretim yöntemleri, teknikleri ve materyallerinin belirlenerek karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın birinci bölümünde flütün tarihsel gelişimi ve flüt ailesi hakkında genel bilgilere, ikinci bölümünde ise Türkiye ve ABD’de flüt eğitiminin tarihsel gelişimine yer verilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde “Flüt Pedagojisi Anketi” yoluyla toplanan veriler yorumlanarak, öğretim elemanlarının demografik özellikleri, öğretim kurumunun fiziki şartları, derslerin işlenişi ve flüt teknikleri ve öğretim yöntemleri bakımından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. “Flüt Pedagojisi Anketi”, Türkiye’de 34, ABD’de ise 63 öğretim elemanına uygulanmıştır. Kaynak taraması kapsamında Türkiye ve ABD’de yayımlanan bilimsel makaleler, kitaplar, tezler ve çevrimiçi kaynaklar incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda her iki ülkedeki örneklem grubunda da öğretim elemanlarının büyük çoğunluğunun eğitimleri süresince flüt pedagojisine yönelik ders almadıkları görülmüştür. Flüt tekniklerinin öğretiminde kullanılan metotlar genellikle benzerlik gösterirken, Türkçe kaynakların yetersizliğinin Türkiye’deki öğretim elemanları için önemli bir sorun oluşturduğu sonucu ortaya çıkmıştır. ABD örneklem grubundaki öğretim elemanlarının görev yapmakta olduğu kurumların fiziksel şartlar (müzik kütüphanesi, flüt çeşitleri vb.) bakımından çok daha iyi olduğu ve ABD’deki flüt eğitiminde Naxos, Smart Music ve akort CD’si (Tuning CD) gibi farklı materyal, çevrimiçi kaynaklar ile bilgisayar programlarından da yararlanıldığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçların, flüt eğitimcilerine yol göstereceği ve bu konuda yapılacak olan diğer çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to compile opinions of flute instructors giving education in undergraduate studies in Turkey and in the United States of America (USA) to assess flute education in line with these opinions, and to determine and compare teaching methods, techniques and materials used. The first chapter of the study includes historical development of flute and general information about flute family, the second chapter includes historical development of flute education in Turkey and in the USA. In the third chapter of study, data which was collected through “Flute Pedagogy Survey” was interpreted, were comparatively assessed in terms of demographic characteristics of instructors, physical conditions of educational institutions, and flute techniques and teaching methods. The “Flute Pedagogy Survey” was applied to 63 instructors in the USA and 34 instructors in Turkey. Academic articles, books, thesis, and online resources published in Turkey and in the USA were reviewed within the scope of literature review. At the end of study, it is seen that majority of the instructors do not take lessons for flute pedagogy during their educations in both sampling group. While methods used in teaching of flute techniques show similarities, it is revealed that the lack of Turkish resources creates a serious problem for instructors in Turkey. It is seen that the institutions which instructors work in US sampling group are better in terms of physical conditions (music library, flute types etc.) and they benefit from different materials such as Naxos, Smart Music and tuning CD, online resources and computer programs in flute teaching. It is believed that the results obtained from research will lead to flute instructors as well as shed light to other studies being done in this regard.en_US
dc.format.extentXI, 130 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectFlüt eğitimitr_TR
dc.subjectMüzik eğitimitr_TR
dc.subjectTürkiyetr_TR
dc.subjectAmerika Birleşik Devletleritr_TR
dc.subjectFlute pedagogyen_US
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectUnited States of Americaen_US
dc.titleTürkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'nde lisans düzeyinde verilen flüt eğitiminin karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeThe comparison of flute education in undergraduate studies in Turkey and in the United States of Americaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
262883.pdf7.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons