Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/25340
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2022-03-25T07:38:41Z-
dc.date.available2022-03-25T07:38:41Z-
dc.date.issued2009-01-
dc.identifier.citationGökçe, F. (2009). "İlköğretim okulu öğretmenlerinin takım rolleri (öğretmenlerin belbin’in takım rollerini algılama düzeyleri)". Egitim ve Bilim, 34(151), 3-16.tr_TR
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.urihttp://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/604/83-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/25340-
dc.description.abstractTakım çalışmasının en önemli kavramlarından birisi de takım rolleridir. Bu çalışmada, Belbin tarafından belirtilen takım rolleri konusunda öğretmen algıları araştırılmıştır. Bunun için 565 ilköğretim okulu öğretmeninin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin %18,01’i Yürütücü-Uygulayıcı, %15.82’si Takım İşçisi, %15.53’ü KoordinatörBaşkan, % 12.12’si Kaynak araştırmacısı, % 10.25’i Biçimlendirici-Yönlendirici, %9.88’i Mükemmeliyetçi-İşbitirici, %9.22’si Yansıtıcı-Değerlendirici ve %9.17’si Yaratıcı-Yenilikçi rollerini benimsemektedirler. Rolleri algılamada cinsiyet ve branşın etkili olduğu görülmüştür. Görev ve ilişkiye dayalı rol tipolojilerine göre, öğretmenler büyük oranda ilişki yönelimli rolleri benimsemişlerdir. Bir diğer tipolojide; öğretmenlerin %27.94’ünün uzlaşmacı, %27. 89’unun teknisyen yönetici, %25. 78’inin takım lideri ve %18.39’unun da zeki-aydın oldukları belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin etkili eğitsel takımlar oluşturduklarını söylemek zordur.tr_TR
dc.description.abstractOne of the important concepts regarding teamwork is team roles. This study investigated teachers' perceptions of the team roles. Elementary school teachers (n=565) participated in the study. The findings suggest that 18.01% of the teachers were implementers, 15.82% were team workers, 15.53% were coordinators, 12.12% were resource investigators, 10.25% were shapers, 9.88% were completers, 9.22% were evaluators and 9.17% adopted the plant role. Gender and branch of study were found to have effective in role perception. In terms of the typologies based on missions and relationships, the teachers adopted mainly the relationship-oriented roles. 27.94% of the teachers were negotiators, 27.89% were manager-workers, 25.78% were team leaders and 18.39% were thinker-intellectuals. Thus, it is hard to say that teachers form effective educational teams.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherTürk Eğitim Derneğitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf Gayri Ticari Türetilemez 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBelbin's team rolesen_US
dc.subjectTeam rolesen_US
dc.subjectTeamworken_US
dc.subjectEducation & educational researchen_US
dc.subjectTakım çalışmasıtr_TR
dc.subjectBelbin’in takım rolleritr_TR
dc.subjectTakım rolleritr_TR
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin takım rolleri (öğretmenlerin belbin’in takım rollerini algılama düzeyleri)tr_TR
dc.title.alternativeThe team roles of elementary school teachers (teachers' levels of perceiving belbin's team roles)en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.wos000262564900001tr_TR
dc.identifier.scopus2-s2.0-84892948049tr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage3tr_TR
dc.identifier.endpage16tr_TR
dc.identifier.volume34tr_TR
dc.identifier.issue151tr_TR
dc.relation.journalEgitim ve Bilimtr_TR
dc.contributor.buuauthorGökçe, Feyyat-
dc.contributor.researcheridAAI-7231-2021tr_TR
dc.subject.wosEducation & educational researchen_US
dc.indexed.wosSSCIen_US
dc.indexed.scopusScopusen_US
dc.wos.quartileQ4en_US
dc.contributor.scopusid26028840900tr_TR
dc.subject.scopusSoftware; Role Theory; Project Successen_US
Appears in Collections:Scopus
Web of Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gökçe_2009.pdf190.4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons