Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/25091
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSevilgen, Gökhan-
dc.contributor.authorNavgasin, Fatih Mehmethan-
dc.date.accessioned2022-03-16T12:01:39Z-
dc.date.available2022-03-16T12:01:39Z-
dc.date.issued2022-03-07-
dc.identifier.citationNavgasin, F. M. (2022). Elektrikli taşıtlarda batarya soğutma sisteminin iyileştirme yöntemlerinin araştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/25091-
dc.description.abstractBu çalışmada, elektrikli araçlarda kullanılan Li-Ion bataryaların ve soğutma sistemlerinin genel bir incelemesi yapılarak dört/on altı hücreden oluşan bir Li-Ion batarya grubunun ısıl davranışları deneysel ve sayısal olarak incelenmiştir. Yapılan deneysel çalışmada deşarj işlemi dikkate alınmıştır. Sayısal hesaplamalarda Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) analizi yapılarak deneysel veriler ile soğutma sistemi olmadan karşılaştırma yapılmıştır. Ek olarak, mevcut batarya grubuna sayısal modelde bir serpantin kanallı soğutucu blok eklenerek HAD analizi gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sayısal sonuçlar deneysel veriler ile uyum içerisindedir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, a general review of Li-Ion batteries and cooling systems used in electric vehicles was made and the thermal behavior of a Li-Ion battery group consisting of four/sixteen cells was investigated experimentally and numerically. In the experimental study, the discharge process was taken into consideration. Computational Fluid Dynamics (CFD) analysis was performed in numerical calculations and a comparison was made with experimental data without a cooling system. In addition, CFD analysis was carried out by adding a serpentine channel cold plate in the numerical model to the existing battery group. The numerical results obtained are in compliance with the experimental data.en_US
dc.format.extentVIII, 49 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectLi-Iontr_TR
dc.subjectBataryatr_TR
dc.subjectIsıl yönetimtr_TR
dc.subjectSoğutmatr_TR
dc.subjectHesaplamalı akışkanlar dinamiğitr_TR
dc.subjectLithium-ionen_US
dc.subjectBatteryen_US
dc.subjectThermal managementen_US
dc.subjectCoolingen_US
dc.subjectComputational fluid dynamicsen_US
dc.titleElektrikli taşıtlarda batarya soğutma sisteminin iyileştirme yöntemlerinin araştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeThe investigation on the improvements of battery cooling systems of electric vehiclesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.tubitak219M475tr_TR
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-7746-2014tr_TR
Appears in Collections:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fatih_Mehmethan_Navgasin_10452510.pdf2.26 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons