Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/25076
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAtalay, M. Aydın-
dc.contributor.authorKahvecioğlu, Onur-
dc.date.accessioned2022-03-16T08:43:15Z-
dc.date.available2022-03-16T08:43:15Z-
dc.date.issued2022-01-10-
dc.identifier.citationKahvecioğlu, O. (2022). Müzik öğretmeni adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/25076-
dc.description.abstractBilindiği gibi ülkemizin jeopolitik konumu, geçmişten günümüze birçok ülkeyle yakından ilişki kurulmasında önemli bir etken olmuştur. Gerek Orta Doğu’da yaşanan gelişmeler, gerekse Orta Asya Türk Cumhuriyetlerinden ülkemize gelen göçmenler, ülkemizde çokkültürlülüğü beslemiş ve kültürel çeşitliliği genişletmiştir. Bu kültürel çeşitlilikte sağlıklı bir sosyal toplum oluşturmak ve toplumsal uyumun sağlanması için çokkültürlü eğitimin rolü önemlidir. Burada asıl role sahip olanlar ise, çokkültürlü sınıflarda eğitim veren öğretmenlerdir. Öğretmenlerin çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarını konu alan birçok araştırmaya ulaşılmıştır. Fakat müzik öğretmeni adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarını belirlemeyi amaçlayan kapsamlı bir araştırmaya rastlanmamıştır. Öğrencilere kültürel farklılıklara ve birlikte yaşama kültürüne dair davranışlar edindirmesi beklenilen müzik xvi öğretmeni adaylarının, çokkültürlülüğe ve çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarını saptamak önemlidir. Bu araştırmada müzik öğretmeni adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarını incelemek amaçlanmaktadır. Ayrıca bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının farklı kültürler yönünden eksiklerini saptaması ve gelecekte müzik eğitimi alanındaki öğretmen yetiştirme programlarına getirilecek düzenlemelere ve iyileştirmelere katkı sağlayabilecek olması açısından önemlidir. Bu araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında, Türkiye’de araştırma örneklemine alınan üniversitelerin, eğitim fakültesi müzik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü olarak katılan öğretmen adayları ile sınırlıdır.tr_TR
dc.description.abstractThe geopolitical position of our country, as it is known, has been an important factor in building close relations with many countries from the past to the present. Both the developments in the Middle East and the migrants from the Turkish Republics of Central Asia have nurtured multiculturalism and expanded cultural diversity in our country. The role of multicultural education is important for building a healthy social society and ensuring societal cohesion in this cultural diversity. It is the teachers who teach in multicultural classrooms. Many studies have been reached on the attitudes of teachers towards multicultural education. But there has been no extensive research aimed at identifying the attitudes of music teacher candidates towards multicultural education. It is important to identify the attitudes of music teacher applicants towards multiculturalism and multicultural education, which are expected to xiii give students behaviors regarding cultural differences and culture of coexistence. This research aims to examine the attitudes of music teacher candidates towards multicultural education. Furthermore, this research is important to determine the shortcomings of music teacher candidates in different cultures and to contribute to future arrangements and improvements to teacher training programs in the field of music education. This research is limited to prospective teachers in the 2020-2021 school year who are studying in the music teaching department of the education faculty and volunteering to study in the research sample of the universities in Turkey.en_US
dc.format.extentXVIII, 70 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÇokkültürlülüktr_TR
dc.subjectÇokkültürlü eğitimtr_TR
dc.subjectMüzik eğitimitr_TR
dc.subjectÖğretmen tutumlarıtr_TR
dc.subjectMulticulturalismen_US
dc.subjectMulticultural educationen_US
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectTeacher attitudesen_US
dc.titleMüzik öğretmeni adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarıtr_TR
dc.title.alternativeAttitudes of music teacher candidates towards multicultural educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-2734-2401tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Onur_Kahvecioğlu.pdf1.07 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons