Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/25004
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzalp, A. Alper-
dc.contributor.authorÇelik, Canberk-
dc.date.accessioned2022-03-14T13:01:42Z-
dc.date.available2022-03-14T13:01:42Z-
dc.date.issued2022-02-22-
dc.identifier.citationÇelik, C. (2022). Gazlı amortisörlerde orifisin iç basınç dağılımındaki etkisinin numerik incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/25004-
dc.description.abstractGazlı amortisörler çeşitli kullanım alanlarının olmasıyla birlikte uygulama alanındaki yükü belli bir hız kontrolünde, sönümleyici bir kuvvet ile birlikte açılıp kapanma fonksiyonunu yerine getirmekte olan bir sanayi ürünüdür. Bu çalışmanın amacı; gazlı amortisörlerin kapama konumuna geçmesi sırasında, durum fonksiyonelliğini hız ve bununla bağlantılı olarak akışkanın hareketi belirlemektedir. Bu durumdan yola çıkarak gazlı amortisör kapama hareketine benzer bir yapı oluşturularak gazlı amortisör iç yapı elamanlarından orifisin, akış sırasında etkileri gözlemlenecektir. Farklı yapılarda orifis tasarımları, piston hızına bağlı olarak orifisin gazlı amortisör iç yapısına göstereceği etki, akışkan kesitinin orifis üzerindeki etkisi analizin başlıca adımlarını oluşturacak ve karşılaştırmalar yapılarak, sonuçlar hakkında değerlendirme yapılacaktır.tr_TR
dc.description.abstractGas springs are an industrial product that performs the function of opening and closing with a damping force under a certain speed control in the application area, although it has various usage areas. The aim of this study is to determine the state functionality of the gas springs during the closing position, the velocity and the movement of the fluid in connection with it. Based on this situation, a structure similar to the gas spring closing movement will be created and the effects of the orifice, one of the gas spring internal structure elements, during flow will be observed. Orifice designs in different structures, the effect of the orifice on the gas spring internal structure depending on the piston speed, the effect of the fluid cross-section on the orifice will be the main steps of the analysis and comparisons will be made and the results will be evaluated.en_US
dc.format.extentIX, 44 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGazlı amortisörtr_TR
dc.subjectHesaplamalı akışkanlar dinamiğitr_TR
dc.subjectCFDtr_TR
dc.subjectAzot gazıtr_TR
dc.subjectDinamik meshtr_TR
dc.subjectOrifistr_TR
dc.subjectGas springen_US
dc.subjectHADen_US
dc.subjectNitrogen gasen_US
dc.subjectDynamic meshen_US
dc.subjectOrificeen_US
dc.titleGazlı amortisörlerde orifisin iç basınç dağılımındaki etkisinin numerik incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeNumerical investigation of the effect of orifice on internal pressure distribution in gas springsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Canberk_Çelik.pdf2.47 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons