Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/22325
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYıldız, Ali Rıza-
dc.contributor.authorJalloh, Mohamed Sheriff-
dc.date.accessioned2021-10-13T10:29:41Z-
dc.date.available2021-10-13T10:29:41Z-
dc.date.issued2021-09-14-
dc.identifier.citationJalloh, M. S. (2021). Optimum design of unmanned aerial vehicles using structural optimization techniques. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/22325-
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesi ve dünya nüfusunun hızla artması ile araçların kullanım oranı büyük ölçüde artmıştır. Sıkı karbon emisyon yasaları ile endüstriler, araçların ağırlığını azaltmak ve dolayısıyla yakıt tüketimini azaltmak için optimizasyon teknikleri kullanarak birbirleriyle rekabet eder. Bu aynı zamanda maliyetin düşmesine neden olur. İnsansız hava araçları çok popüler hale geliyor ve savunma, gözetleme, haritalama, trafik kontrolü, doğal afet arama ve kurtarma vb. alanlarda kullanılıyor. Birçok insansız hava aracı türü var ve çalışmamız için Tricopter'i seçtik. Bu çalışmada, bir Tricopter model parçası üzerinde yapısal optimizasyon yapılmıştır. Öncelikle model CATIA üzerinde oluşturulmuş ve Hypermesh üzerinde analiz edilmiş, daha sonra model topoloji optimizasyon teknikleri kullanılarak optimize edilmiştir. Elde edilen optimum tasarım, ilk tasarıma göre %14.96 hafifletilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractWith the advancement of technology and the rapid increase in the world population, vehicles' usage rates have significantly increased. With strict carbon emission laws, industries compete against each other by employing optimization techniques to reduce the weight of cars, thereby reducing fuel consumption and reducing cost. Unmanned aerial vehicles are becoming very popular, and they are used in defense, surveillance, mapping, traffic control, natural disaster search and rescue, etc. There are many types of unmanned aerial vehicles, and for our study, we selected the Tricopter. In this study, structural optimization was made on a Tricopter model part. Firstly, the model was created on CATIA and analyzed on Hypermesh. Then the model was optimized using topology optimization techniques. As a result, the optimum design achieved is 14.96% lighter compared to the original design.en_US
dc.format.extentX, 47 sayfatr_TR
dc.language.isoenen_US
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectİnsansız hava araçlarıtr_TR
dc.subjectTricoptertr_TR
dc.subjectOptimizasyontr_TR
dc.subjectCATIAtr_TR
dc.subjectHypermeshtr_TR
dc.subjectUnmanned aerial vehiclesen_US
dc.subjectOptimizationen_US
dc.titleOptimum design of unmanned aerial vehicles using structural optimization techniquesen_US
dc.title.alternativeİnsansız hava taşıtlarının yapısal optimizasyon yöntemleri ile optimum tasarımtr_TR
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-4885-8407tr_TR
Appears in Collections:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mohamed Sheriff JALLOH.pdf1.31 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons