Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/22134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYazıcı, Murat-
dc.contributor.authorTaş, Oğuzhan-
dc.date.accessioned2021-09-29T11:20:21Z-
dc.date.available2021-09-29T11:20:21Z-
dc.date.issued2021-08-23-
dc.identifier.citationTaş, O. (2021). Sandviç plakların şok yükü performansları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/22134-
dc.description.abstractHafif sandviç yapılar, özellikle otomotiv, denizcilik ve havacılık gibi geniş bir kullanım alanında hızlı bir şekilde yayılarak kullanılmaktadır. Geniş kullanım alanının tercih edilmesinin başlıca nedenleri, bu yapıların yüksek özgül bükülme sertliğine ve enerji emme kapasitesine sahip olmasıdır. Sandviç yapılar temelde çekirdek ve yüz tabakalarından meydana gelmektedir. Bu temel bileşenler arasında yapıya seçicilik ve değişkenlik kazandıran en önemli eleman çekirdek yapılardır. Birçok farklı amaç ve uygulama için çok sayıda analitik ve deneysel çalışma sonucunda geliştirilen çekirdek yapıların temeli, gözenekli malzemeler ve yapılardan meydana gelir. Birbirlerine göre farklı avantajları bulunan bu yapıların kullanım alanları istenilen özelliklere göre seçilebilir. Sandviç yapıların yapısal davranışlarını incelemek için birçok test yöntemi kullanılmaktadır. Bu test yöntemlerinden bir tanesi de şok testidir. Şok testlerini gerçekleştirmek için günümüzde şok tüpü deney cihazları geliştirilmiştir. Şok tüpleri gerçek patlamalar ve bunların etkilerini, genellikle daha küçük ölçekte simüle etmek için kontrol edilebilir test ekipmanı veya bir modeldeki patlama dalgalarını çoğaltmak ve yönlendirmek için kullanılan bir araçtır. Bu tez çalışması kapsamında şok tüp deney düzeneği üretilmiştir ve şok dalgasına maruz bırakılan farklı malzeme ve çekirdek geometrisine sahip sandviç yapıların yapısal davranışları, hasar ve sönümleme mekanizmaları deneysel olarak incelenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractLightweight sandwich structures are widely used in a wide range of usage areas such as automotive, maritime, and aviation. The main reasons for the wide usage area are that these structures have high specific bending stiffness and energy absorption capacity. Sandwich structures basically consist of core and face layers. The core structures are the most crucial element that gives the structure selectivity and variability among these essential components. The basis of core structures developed due to numerous analytical and experimental studies for many different purposes and applications consists of porous materials and structures. The usage areas of these structures, which have different advantages than each other, can be selected according to the desired features. Many test methods are used to examine the structural behavior of sandwich structures. One of these test methods is the shock test. Shock tube test machines are invented today to perform shock tests. Shock tubes are test set-up used to simulate real explosions and their effects, often on a smaller scale, or a tool for amplifying and directing blast waves in a model. Within the scope of this thesis, a shock tube experimental setup was designed, developed, and produced, and used to measure the structural behavior, damage, and damping mechanisms of sandwich structures with different material and core geometries exposed to shock waves were experimentally investigated.en_US
dc.format.extentXIV, 97 sayfatr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectSonlu elemanlar analizitr_TR
dc.subjectKatı-sıvı etkileşimitr_TR
dc.subjectSandviç plaktr_TR
dc.subjectŞok tüpütr_TR
dc.subjectŞok dalgasıtr_TR
dc.subjectHasartr_TR
dc.subjectDeformasyontr_TR
dc.subjectSönümlemetr_TR
dc.subjectFinite element analysisen_US
dc.subjectFluid-structure interactionen_US
dc.subjectSandwich plateen_US
dc.subjectShock tubeen_US
dc.subjectShock waveen_US
dc.subjectDamageen_US
dc.subjectDeformationen_US
dc.subjectDynamic absorbtionen_US
dc.titleSandviç plakların şok yükü performanslarıtr_TR
dc.title.alternativeShock loading performance of sandwich platesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.tubitakTÜBİTAK-ARDEB 1001 - 218M468tr_TR
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı.tr_TR
dc.contributor.orcid0000-0002-5726-3368tr_TR
Appears in Collections:Fen Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oğuzhan TAŞ.pdf4.81 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons