Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/20194
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzer, Ömer-
dc.contributor.authorYüksel, Bahadır-
dc.date.accessioned2021-06-02T05:32:22Z-
dc.date.available2021-06-02T05:32:22Z-
dc.date.issued2020-10-30-
dc.identifier.citationÖzer, Ö. ve Yüksel, B. (2020). "Farklı betonarme bağ kı̇rı̇şı̇ modellerı̇nı̇n TBDY (2018)’e göre yapı performansına etkisi ". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 25(3), 1169-1188.tr_TR
dc.identifier.issn2148-4147-
dc.identifier.issn2148-4155-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1230737-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17482/uumfd.777897-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/20194-
dc.description.abstractBoşluklu perdeli sistemlerin kullanıldığı betonarme yapılarda, bağ kirişleri yapı performansının belirlenmesinde ciddi rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, boşluklu perdelerin kullanıldığı yapı modellerinde kullanılan farklı betonarme bağ kirişi tiplerini, Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği 2018’e (TBDY, 2018) göre yapılan doğrusal olmayan analiz sonuçlarına göre karşılaştırıp, sonuçlarının incelenmesidir. Çalışmada 19 katlı kolon-kiriş çerçeve sisteminin, boşluklu perdelerle bir arada kullanıldığı bina modeli, TBDY (2018)’e göre, İstanbul Atatürk Havaalanı bölgesinin yer ivmesine göre her bir betonarme bağ kirişi modeli için ayrı ayrı analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarında farklı betonarme bağ kirişi tiplerinin yapının performans noktasında ve performans hedeflerinde ciddi etkilerinin olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractCoupling beams have a significant role in determining structure performance in reinforced concrete structures where coupled structural shear wall systems are used. The purpose of this study is to compare the different types of reinforced concrete coupling beams used in coupled structural shear walls models with the results of nonlinear analysis according to Turkish Building Earthquake Code 2018 (TBEC, 2018). According to TBEC (2018), the building model in which the 19 floor buildings in which seismic loads are jointly resisted by frames and coupled structural shear walls was analyzed separately for each reinforced concrete coupling beam model based on the ground acceleration of the Istanbul Atatürk Airport region. The results of the analysis showed that different types of reinforced concrete coupling beams have serious effects on the performance point and performance targets of the structure.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTBDY (2018)tr_TR
dc.subjectPerformans hedefleritr_TR
dc.subjectBetonarme bağ kirişitr_TR
dc.subjectDoğrusal olmayan itme analizitr_TR
dc.subjectPerdeli sistemtr_TR
dc.subjectYapı performansıtr_TR
dc.subjectTBEC (2018)tr_TR
dc.subjectPerformance targetsen_US
dc.subjectR/C coupling beamsen_US
dc.subjectShear wall systemen_US
dc.subjectNonlineer pushover analysesen_US
dc.subjectStructural performanceen_US
dc.titleFarklı betonarme bağ kı̇rı̇şı̇ modellerı̇nı̇n TBDY (2018)’e göre yapı performansına etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of different concrete coupled beam models on structural performance according to TBEC (2018)en_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage1169tr_TR
dc.identifier.endpage1188tr_TR
dc.identifier.volume25tr_TR
dc.identifier.issue3tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineeringtr_TR
Appears in Collections:2020 Cilt 25 Sayı 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25_3_3.pdf2.05 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons