Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11452/20143
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Araz, Onur | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-21T11:25:11Z | - |
dc.date.available | 2021-05-21T11:25:11Z | - |
dc.date.issued | 2021-02-06 | - |
dc.identifier.citation | Araz, O. (2021). "Taşıt-köprü etkileşiminin köprülerin dinamik davranışı üzerindeki etkisi". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi, 26(1), 127-142. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 2148-4147 | - |
dc.identifier.issn | 2148-4155 | - |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1486042 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17482/uumfd.852979 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/20143 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, tek açıklıklı köprülerin hareketli asılı kütle etkisindeki dinamik davranışı incelenmiştir. Ele alınan probleme ait hareket denklemi değişken katsayılı kısmi türevli diferansiyel denklem şeklinde elde edilmiş ve Newmark yöntemi ile sayısal olarak çözülmüştür. Dinamik analizlerde hız parametresi, kütle oranı, frekans oranı ve köprünün sönüm oranının köprünün ve taşıtın dinamik davranışı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Analizlerden elde edilen sonuçlar şekiller ve tablolar halinde sunulmuştur. Sonuçlar, dikkate alınan parametrelerin köprünün dinamik davranışı üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. | tr_TR |
dc.description.abstract | In this study, dynamic behavior of single span bridges under moving sprung massis investigated. The equation of motion of the problem under consideration is obtained as a partial differential equation with variable coefficients and solved numerically by Newmark method. In dynamic analyzes, the effects of the speed parameter, mass ratio, frequency ratio and damping ratio of the bridge on the dynamic behavior of the bridge and the vehicle areinvestigated. The results obtained from the analysis are presented in figures and tables. The results have shown that the parameters taken into account have a significant influence on the dynamic behavior of the bridge. | en_US |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Atıf 4.0 Uluslararası | tr_TR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Dinamik davranış | tr_TR |
dc.subject | Hareketli taşıt | tr_TR |
dc.subject | Köprü | tr_TR |
dc.subject | Rezonans | tr_TR |
dc.subject | Dynamic behavior | en_US |
dc.subject | Moving vehicle | en_US |
dc.subject | Bridge | en_US |
dc.subject | Resonance | en_US |
dc.title | Taşıt-köprü etkileşiminin köprülerin dinamik davranışı üzerindeki etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | Effect of vehicle-bridge interaction on the dynamic behavior of bridges | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 127 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 142 | tr_TR |
dc.identifier.volume | 26 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 1 | tr_TR |
dc.relation.journal | Uludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering | tr_TR |
Appears in Collections: | 2021 Cilt 26 Sayı 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
26_1_9.pdf | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License