Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/19603
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGenç, Zübeyde Sinem-
dc.contributor.authorCengiz, Özlem-
dc.date.accessioned2021-04-13T11:47:37Z-
dc.date.available2021-04-13T11:47:37Z-
dc.date.issued2019-06-11-
dc.identifier.citationCengiz, Ö. (2019). The effects of a reflective training program on the awareness of Turkish pre-service EFL teachers' oral corrective feedback strategies. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19603-
dc.description.abstractSözlü geri bildirim stratejileri dil öğretimi alanındaki en karmaşık konulardan biridir ve önceden planlanamadığı için anında verilmesi gereken sınıf içi kararlarındandır. Öğretmen yetiştirme programları bazı derslerinde sözlü geri bildirim stratejilerini tanıtmasına rağmen, araştırmalar yeni göreve başlayan öğretmenler kadar deneyimli öğretmenlerin de bu stratejilere özyansıtma uygulamalarının eksikliği nedeniyle hakim olmadığını göstermektedir. Bir çok araştırma özyansıtma uygulamalarının etkilerini ortaya koymuştur, ancak sözlü geri bildirim stratejileri hakkında yansıtıcı düşüncenin etkilerini araştıran sadece bir kaç çalışma bulunmaktadır. Yakın dönemde Türkiye'de İngilizce öğretmen adaylarıyla bir çalışma yürütülmüştür. Öğretmen adaylarına sözlü geri bildirim stratejileriyle ilgili çevrimiçi bir eğitim verilmiştir ve adayların bu stratejiler üzerine yansıtıcı düşünebilmeleri için akran gözlem programı uygulanmıştır. Yapılan bu araştırma da sözlü geri bildirim stratejileri üzerine eğitim ve akran gözlemleri içeren bir yansıtıcı eğitim programının etkilerini bulmayı hedeflemektedir. Veri 123 İngilizce öğretmen adayından ön test, son test, eğitim öncesi ve eğitim sonrası yarı yapılandırılmış mülakatlar, öz ve akran yansıtıcı düşünme formları ve yansıtıcı günlükler aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar katılımcıların sözlü geri bildirim stratejileri hakkındaki düşüncelerinin çoğunun yansıtıcı eğitim programı sonucunda değiştiğini göstermiştir. Birtakım sınırlılıklarına rağmen, bu araştırma yansıtıcı uygulamaların İngilizce öğretmen adaylarının çeşitli sözlü geri bildirim stratejileri hakkında farkındalığının artması ve farklı durumlar için uygun stratejiler kullanmaları açısından önemlidir.tr_TR
dc.description.abstractThe provision of oral corrective feedback is one of the most complicated issues in language teaching and among the in-class decisions which cannot be planned beforehand and thus have to be made instantly. Although pre-service teacher education programs introduce oral corrective feedback strategies in some courses, the research shows that novice as well as experienced language teachers are not aware of those strategies due to the lack of reflective practices. Many studies have demonstrated the effects of reflective practices; however, there are only a few studies investigating the effects of reflection about oral corrective feedback strategies. Recently a research study in a Turkish context was carried out with pre-service EFL teachers who were provided with an online training program about oral corrective feedback strategies and reflected on them through peer observation. The current research study also aims to discover the effects of a reflective training program about oral corrective feedback strategies with face-to-face input sessions and peer observations. The data were collected from 123 pre-service EFL teachers through a pre-test, post-test, pre training semi-structured interviews, post training semi-strucured interviews, self- and peer reflection papers and reflective journals. The findings reveal that the majority of the participants' beliefs about oral corrective feedback strategies changed after the reflective training program. Despite a few limitations, the research proves to be significant as it demonstrates reflective practices could help pre-service EFL teachers become more aware of various oral corrective feedback strategies and use appropriate strategies for different situations.en_US
dc.format.extentXVIII, 215 sayfatr_TR
dc.language.isoenen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectFarkındalıktr_TR
dc.subjectSözlü geri bildirim stratejileritr_TR
dc.subjectÖğretmen gelişimitr_TR
dc.subjectÖzyansıtmatr_TR
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectTeacher developmenten_US
dc.subjectOral corrective feedback strategiesen_US
dc.subjectPre-service EFL teacher educationen_US
dc.subjectReflectionen_US
dc.titleThe effects of a reflective training program on the awareness of Turkish pre-service EFL teachers' oral corrective feedback strategiesen_US
dc.title.alternativeYansıtıcı bir eğitim programının Türk İngilizce öğretmen adaylarının sözlü geri bildirim stratejileri üzerine olan etkileritr_TR
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTeztr_TR
dc.contributor.departmentBursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.tr_TR
Appears in Collections:Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
551434.pdf3.19 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons