Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/19395
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKartal, Eda Erdaş-
dc.contributor.authorAda, Ezgi-
dc.date.accessioned2021-04-12T08:10:31Z-
dc.date.available2021-04-12T08:10:31Z-
dc.date.issued2020-07-13-
dc.identifier.citationKartal, E. E. ve Ada, E. (2020). "Okul öncesi dönem çocuklarının gözünden geri dönüşüm". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 778-801.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/835382-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.635508-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19395-
dc.descriptionBu araştırmanın bir bölümü 2. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi’nde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractÇocukların çevrelerine karşı olumlu tutum ve davranışlar kazanmaları ve bunların gelecekteki yaşantılarına temel oluşturması bakımından okul öncesi dönem kritik bir öneme sahiptir. Okul öncesi dönemde verilecek çevre eğitimi çocukların çevresel farkındalık ve tutumları üzerinde etkilidir. Çevre eğitiminin önemli bileşenlerinden biri geri dönüşümdür. Bu araştırma okul öncesi dönemdeki çocukların geri dönüşüm konusundaki farkındalıklarını araştıran nitel bir çalışmadır. Araştırmaya 3-6 yaş arasında ve bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 41 çocuk katılmıştır. Veriler çiz-anlat tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde yorumlayıcı içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, araştırmaya dahil olan okul öncesi dönem çocuklarının geri dönüşüm hakkındaki algılarının sınırlı olduğu ortaya koyulmuştur. Özellikle 3 yaş grubundaki çocukların çizimlerinde geri dönüşüm ile ilişkili olmayan simgelere yer verdikleri görülmüştür. 4 yaş ve 5 yaş grubundaki çocukların da geri dönüşümü çoğunlukla çevre kirliliği ve çöpleri çöp kutusuna atma/atmama ile ilişkilendirdikleri, ancak 5 yaş grubundaki çocukların resimlerinde geri dönüşüm kutusu, çöplerin ayrıştırılması ve geri dönüştürülebilen maddeler ile ilgili simgelere diğer yaş gruplarındaki çocuklara göre daha fazla yer verdikleri tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractPre-school period is critically important for children to acquire positive attitudes and behaviors towards their environment, and to form the basis for their future lives. Environmental education in this period has an impact on children's environmental awareness and attitudes. Recycling is an essential component of environmental education. This research is a qualitative study that investigates the awareness of pre-school children about recycling. 41 children between the ages of 3-6 and attending pre-school education participated in the study. Data were collected using the draw-tell technique. Interpretive content analysis method was used to analyse the data. Results of the study showed that pre-school children had limited perceptions about recycling. Children in the three-yearold group were found to include symbols not related to recycling. The pictures of the four and five-year-old groups related recycling to environmental pollution and throwing/not throwing waste in the bin, However, in the drawings of the five-year-old group, it was observed that recycling bin, garbage separation and recyclable materials icons appeared more when compared with the other age groups.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectÇevre eğitimitr_TR
dc.subjectGeri dönüşümtr_TR
dc.subjectOkul öncesi eğitimtr_TR
dc.subjectRecyclingen_US
dc.subjectEnvironment educationen_US
dc.subjectPre-school educationen_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarının gözünden geri dönüşümtr_TR
dc.title.alternativeRecycling from the perspective of pre-school childrenen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage778tr_TR
dc.identifier.endpage801tr_TR
dc.identifier.volume33tr_TR
dc.identifier.issue3tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
Appears in Collections:2020 Cilt 33 Sayı 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
33_3_7.pdf871.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons