Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/18570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGünalı, Murat-
dc.date.accessioned2021-03-29T12:54:36Z-
dc.date.available2021-03-29T12:54:36Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationSezen, H. K. vd. (2012). "Hastane kliniğinde kaynak dengeleme amaçlı bir benzetim modeli uygulaması". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31(1), 179-191.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3386-
dc.identifier.urihttp://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2012_1/ASL08.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/18570-
dc.description.abstractHizmet kalitesi açısından hasta bekleme süreleri, ayakta tedavi veren klinikler için en önemli operasyonel performan s ölçülerinden biridir. Hastalar hizmet almak için kliniklerde uzun süre beklemek istememektedirler. Ayakta tedavi edilen hastalarla ilgili iki çeşit bekleme söz konusudur: randevu için bekleme ve klinikte muayene için bekleme. Kliniklerde bekleme performansını değerlendirmek için kullanılan yöntemlerden biri Benzetim’dir (Simülasyon). Bu çalışmada Uludağ Üniversitesi, Kulak-Burun-Boğaz Polikliniğinin işleyişine ilişkin bir kesikli olay benzetimi yapılmıştır. Model girdileri için elektronik arşiv- bilgisayar kayıtları incelenmiştir. Farklı deneysel senaryolar uygulanmış ve sonuçlar analiz edildiğinde teknisyen sayısının yetersiz olduğu, bekleme sürelerinde teknisyen sayısının önemli etki oluşturduğu görülmüştür. Geliştirilen model diğer poliklinikler ve hastaneler için uygulama geliştirmek konusunda bir yaklaşım olarak temel alınabilir.tr_TR
dc.description.abstractPatient waiting times in outpatient clinics are one of the most important operational performance measures in hospitals in terms of service quality. Patients demand for reduced waiting times for getting service at clinics. There are two types of outpatient related waiting; on the appointment system and at the clinic. Simulation is one of the methods used to evaluate waiting time performance in clinics. In this study a discrete event simulation model for the Ear-Nose-Throat (ENT) Outpatient Clinic of Uludag University Hospital is built. The electronic data which is used as a base for inputs is analyzed. Different experimental scenarios are studied and the results of our analysis show that the number of laboratory technicians is insufficient and laboratory is the bottle neck in prolonged waiting times. The model could be evaluated as a base for new implementations in other hospitals and clinics.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKesikli olay benzetimitr_TR
dc.subjectKulak burun boğaz polikliniğitr_TR
dc.subjectKaynak dengelemetr_TR
dc.subjectDiscrete event simulationen_US
dc.subjectEar nose throat clinicen_US
dc.subjectResources balancingen_US
dc.titleHastane kliniğinde kaynak dengeleme amaçlı bir benzetim modeli uygulamasıtr_TR
dc.title.alternativeA discrete event simulation for resources balancing in a university hospitalen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/Ekonometri Bölümü.tr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Tıp Fakültesi/Kulak, Burun, Boğaz Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage179tr_TR
dc.identifier.endpage191tr_TR
dc.identifier.volume31tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorSezen, H. Kemal-
dc.contributor.buuauthorKaya, Şule-
dc.relation.collaborationSanayitr_TR
Appears in Collections:2012 Cilt 31 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31_1_8.pdf412.6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons