Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/17956
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVentura, Keti-
dc.date.accessioned2021-03-19T13:22:00Z-
dc.date.available2021-03-19T13:22:00Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationVentura, K. (2013). "Marka kaçınması: Beyaz eşya markalarına yönelik kalitatif bir uygulama". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32(1), 53-76.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3386-
dc.identifier.urihttp://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2013_1/ASL03.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17956-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, çeşitli marka seçeneklerinin yer aldığı beyaz eşya sektöründe marka kaçınmasına neden olan faktörleri belirlemek ve marka kaçınmasının sınırlarını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, Türkiye Araştırmalar Derneği (TÜAD) tarafından oluşturulan Türkiye Hanehalkı Sosyal ve Ekonomik Statü (SES) 2012 gelir gruplaması temel alınarak oluşturulan 5 odak grup çalışması yapılmıştır. Her odak grupta, farklı gelir gruplarından, ortalama 7 kişi yer almıştır. Gelir gruplarının temel alınarak odak grupların oluşturulmasının nedeni, beyaz eşya sektöründeki büyümeyi etkileyen en önemli faktörlerden birinin gelir seviyesinde beklenen artış olmasıdır. Çalışmanın sonunda literatürde ortaya konmuş marka kaçınmasına neden olan faktörlerin çoğunun, beyaz eşya kullanıcıları tarafından da dile getirildiği saptanmıştır. Bu faktörlerin dışında, diğer çalışmalardan farklı olarak, bu çalışmada tüketicilerin beyaz eşya markalarından kaçınmalarına neden olan en önemli faktörlerden birinin “bayi/distribütör kaçınması” boyutu olduğu ortaya konmuştur. Sonuç bölümünde, marka kaçınması faktörleri değerlendirilmiş, sektöre ve gelecek çalışmalara yönelik öneriler geliştirilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of the study is to explore brand avoidance factors and determine the limitations of brand avoidance in white appliances sector, which comprises various brands. Accordingly, 5 focus group interviews were conducted by taking Turkish Household Social and Economic Status (SES) 2012 Classification of Turkish Researchers Association into consideration. Each focus group interview consisted of 7 people from different income groups. The participants were chosen based on the Social and Economic Status (SES) 2012 Classification, due to the expected rate of growth in disposable income is one of the most important factor affecting the growth of white appliances sector. The findings revealed that, most of the factors of brand avoidance developed in the literature were also mentioned by the participants for white appliances sector. However, except these factors, “vendor/distributor avoidance” has been emerged as a new factor, which is derived from the interviews. Managerial implications and brand avoidance factors were discussed for future researches in the conclusion section.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectMarka kaçınmasıtr_TR
dc.subjectBeyaz eşya sektörütr_TR
dc.subjectTüketim karşıtlığıtr_TR
dc.subjectBrand avoidanceen_US
dc.subjectWhite appliances sectoren_US
dc.subjectAnti-Consumptionen_US
dc.titleMarka kaçınması: Beyaz eşya markalarına yönelik kalitatif bir uygulamatr_TR
dc.title.alternativeBrand avoidance: A qualitative study for white appliances brandsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage53tr_TR
dc.identifier.endpage76tr_TR
dc.identifier.volume32tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
Appears in Collections:2013 Cilt 32 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
32_1_3.pdf339.13 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons