Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/17934
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-03-19T06:51:11Z-
dc.date.available2021-03-19T06:51:11Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationDülgeroğlu, İ. (2008). ''Tüketici değerlerinin pazarlamadaki yeri ve genç tüketiciler üzerine bir araştırma''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(2), 71-92.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3386-
dc.identifier.urihttp://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2008_2/ASL04.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17934-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı blue jean satın alan ve kullanan 18-25 yaş grubundaki gençlerin sahip oldukları değer yapılarını tespit etmektir. Bu sayede gençlere yönelik pazarlama faaliyetleri şekillendirilebilir. Örnekleme yöntemi kota örneklemesi nedir. Ön araştırma yapılmıştır. Ön araştırmada tespit edilen değerler ile araştırma yapılmış ve veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. Pazar bölümlendirmesi çalışması yapıldığından kümeleme analizi tercih edilmiştir. Kümeleme analizi sonucunda tüketici değerlerinin altı ayrı kümede toplandığı tespit edilip, bu kümeler bulundurdukları değerlere göre incelenip yorumlanmıştır. Pazarlama açısından bu kümeler incelendiğinde her kümenin farklı değerlerden meydana geldiği gözlemlenmektedir. Kümelerin içinde bulunan değerlerin küme içinde birbirleri ile anlamlı ilişkileri vardır. Her kümenin bulundurduğu farklı değerler itibariyle farklı talep yapıları vardır. Bu farklı talep yapılarına göre pazarlama karması düzenlenebilir.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of the research is to find young people’s value structures that buy and wear blue jeans and are aged between 18 and 25. In this way marketing activities to young people can be edited. Quota sampling was used as sampling method. A pilot research was performed. The values which were detected in pilot research were used in research and data were collected with questionnaire method. Cluster analysis was selected in order to define segments. The results of the clustering analysis showed six segments of consumer values. It is seen that six segments differ from each other by different types of values. The values within the clusters are related meaningfully. Therefore each cluster accommodates different demand structure and these structures can be used to build new marketing mixes.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTüketici değeritr_TR
dc.subjectGenç tüketicilertr_TR
dc.subjectKümelemetr_TR
dc.subjectPazar bölümlendirmesitr_TR
dc.subjectYoung consumersen_US
dc.subjectConsumer valuesen_US
dc.subjectClusteringen_US
dc.subjectMarket segmentationen_US
dc.titleTüketici değerlerinin pazarlamadaki yeri ve genç tüketiciler üzerine bir araştırmatr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/İktisat İdare Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü.tr_TR
dc.identifier.startpage71tr_TR
dc.identifier.endpage92tr_TR
dc.identifier.volume27tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.buuauthorDülgeroğlu, İsmail-
Appears in Collections:2008 Cilt 27 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
27_2_4.pdf449.55 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons