Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/17919
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPakdil, Fatma-
dc.date.accessioned2021-03-19T06:17:47Z-
dc.date.available2021-03-19T06:17:47Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationPakdil, F. (2007). ''Hastanelerde sürekli performans iyileştirme sürecinin kalite maliyetlerine odaklanması ve bir ölçüm modeli önerisi''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 35-54.tr_TR
dc.identifier.issn1301-3386-
dc.identifier.urihttp://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2007_1/ASL03.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17919-
dc.description.abstractKalite yönetimi felsefesi ve uygulamaları üretim sektöründe kendini göstermiş, uzun yıllar hizmet sektöründe bu yönde etkili ve sistematik bir çalışmaya rastlanmamıştır. Ancak son yıllarda dünyadaki ekonomik eğilimlerin değişmesi ve hizmet sektörünün ekonomiden aldığı payın her geçen gün artması, kaliteli üretim için uygulanan yöntemlerin hizmet sektörüne de uyarlanmasını kaçınılmaz kılmıştır. Bu noktadan hareketle bu çalışmada, hizmet sektöründe farklı dinamiklere sahip hastane organizasyonlarında kurumsal performans iyileştirmenin hangi süreçlerden ve noktalardan başlatılması gerektiğine yönelik kararlara veri sağlayacak bir sistem olarak kullanılabilecek kalite maliyetleri ele alınmakta ve kalite maliyetlerini ölçecek bir sistemin kuruluşuna dair bir model önerisinde bulunulmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractEven though quality management philosophy and its practices firstly appeared on manufacturing, there were no such effective and systematic studies in service sector for many years. However, recent changing economic trends in the world and day by day increasing share of services taking from economy make also possible to apply the methods used for quality production to the service sector. From this starting point, in this study, costs of quality have been analyzed as a system in order to provide knowledge for decision making processes at the hospital organizations. Also, a performance improvement model has been proposed for measuring costs of quality in this manner.en_US
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectToplam kalite yönetimitr_TR
dc.subjectSağlık hizmetlerinde kalitetr_TR
dc.subjectSağlık hizmetlerinde kalite maliyetleritr_TR
dc.subjectTotal quality managementen_US
dc.subjectQuality costs in health careen_US
dc.subjectQuality in health careen_US
dc.titleHastanelerde sürekli performans iyileştirme sürecinin kalite maliyetlerine odaklanması ve bir ölçüm modeli önerisitr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.identifier.startpage35tr_TR
dc.identifier.endpage54tr_TR
dc.identifier.volume26tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisitr_TR
Appears in Collections:2007 Cilt 26 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26_1_3.pdf340.04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons