Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/17826
Title: Şans oyunlarına ilişkin bir araştırma
Authors: Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonometri Bölümü.
Işığıçok, Erkan
Keywords: Şans
Luck (chance)
Şans oyunları
İkramiye
Beklenti
Eğilim
Anket
Betimsel istatistikler
Luck games
Bonus
Expectation
Tendency
Questionnaire
Descriptive statistics
Issue Date: 2003
Publisher: Uludağ Üniversitesi
Citation: Işığıçok, E. (2003). "Şans oyunlarına ilişkin bir araştırma". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(1),191-211.
Abstract: Bu araştırmada, Milli Piyango İdaresi tarafından düzenlenen şans oyun- larına ilişkin görüş ve beklentilerin betimsel olarak ortaya konulması amaçlanmıştır. 26 sorudan oluşan anket formu Bursa’da 1520 denek üzerinde Mayıs 2002 ile Ağustos 2002 döneminde uygulanmıştır. Uygulanan anketlerdeki sorular kodlanarak Statistica paket programına girilmiştir. Böylece, her bir sorunun (değişkenin) frekans bölünmeleri ve grafikleri şeklindeki özet istatistikler elde edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma bu yönüyle, derlenen verilerin özeti niteliğindeki betimsel istatistiklere dayanır.
In this research it is aimed to reveal the expectations and ideas in a descriptive way about luck games organized by National Lottery Management. A questionnaire containing 26 questions was prepared and applied to 1520 samples in Bursa during May 2002 and August 2002 period. Later the questions were coded and entered Statistica Package Program. In that way summarized statistics such as frequency distributions and statistical graphs were obtained and interpreted. In this sense the research is based on descriptive statistics which have the qualifications of the summary of the gathered data.
URI: http://hdl.handle.net/11452/17826
ISSN: 1301-3386
Appears in Collections:2003 Cilt 22 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22_1_11.pdf137.2 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons