Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11452/17047
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.date.accessioned2021-03-04T12:52:47Z-
dc.date.available2021-03-04T12:52:47Z-
dc.date.issued1986-
dc.identifier.citationNas, R. (1986). ''Ailede çocuk eğitimi''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 171-179.tr_TR
dc.identifier.issn2667-6788-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17047-
dc.description.abstractÇocuk yetişkinin küçük bir örneği değildir. Kendine özgüdür o. Hareket varlığıdır. Çocuğun bu hareket gereksiniminin karşılanması gerekir. Hareketsizlik ve sessizlik içinde hiçbir yetenek gelişmez. Çocuğun yaşamında ilk altı yıl çok önemlidir. Çocuğun kişiliğinin temel yapısı ilk altı yıl içinde belirlenmektedir. Ayrıca, Bloom'a göre, çocuğun zihinsel gelişiminin % 50 'si dört, % 30 'u sekiz yaşına kadar oluşmaktadır. Zengin bir dil ortamında yetişen çocuğun anlama gücü, düşünme yeteneği gelişir; okulda da başarılı olur çocuk.. Görülüyor ki, ailenin, çocuğun eğitiminde çok önemli bir yeri, payı vardır. Disiplin, çocuğun sağlıklı gelişmesi için gereklidir kuşkusuz. Yalnız, disiplin denilince ceza, dayak, baskı geliyor kimilerinin aklına. Oysa disiplinin özgürlük sağlayıcı yanı da vardı. Çağdaş disiplin kavramı hem otoriteyi, hem de özgürlüğü içerir. Çocuğun sevgiye, saygıya gereksinmesi vardır. Eğitim, çocuğu sevmekle başlar.tr_TR
dc.description.abstractL 'Education de l'enfant dans la famille. L 'enfant n 'est pas un échantillon des grands. Il est un être sui generis. Il est un être en perpétuelle action. Eette nécessité d 'action ressentie par l'enfant doit être satisfaite. Aucune qualité humaine ne peut se développer dans l'inaction et le calme. Dans le vi e de l'enfant, les premiers six ans occupent une place très importante. C'est dans ces six premières années de sa vie que se fixent les structures fondamentales du caractère de l'enfant. D'après Bloom, 50 % du développement intellectuel de l 'enfant se réalise jusqu 'à six ans, et les 30 %, jusqu'à huit ans. La capacité de perception, la faculté de réflexion de l'enfant se développent en rapport direct avec la richesse linguistique du milieu dans lequel il vit. Ce milieu favorise également la réussite de l'enfant de l 'école ... On peut dire par conséquent que la famille joue un rôle très important dans l'éducation de l'enfant. La discipline est, sans doute, nécessaire pour le développement de l'enfant. Toutefois, elle ne doit pas être entendue, comme dans certains cas, comme synonyme de punition morale ou physique. La notion moderne de discipline contient en même temps que la notion d'autorité, eel/e de liberté.fr
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherUludağ Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAtıf 4.0 Uluslararasıtr_TR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectAilede çocuk eğitimitr_TR
dc.subjectTemel yapısıtr_TR
dc.subjectDisiplintr_TR
dc.subjectSağlıklı gelişimtr_TR
dc.subjectChild education in the familyen_US
dc.subjectDisciplineen_US
dc.subjectBasic structureen_US
dc.subjectHealthy developmenten_US
dc.titleAilede çocuk eğitimitr_TR
dc.typeArticleen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.contributor.departmentUludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.tr_TR
dc.identifier.startpage171tr_TR
dc.identifier.endpage179tr_TR
dc.identifier.volume1tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Educationtr_TR
dc.contributor.buuauthorNas, Recep-
Appears in Collections:1986 Cilt 1 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1_1_26.pdf2.08 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons